الکترا پمپ حیات و آبادی

مقاله هایی کاربردی و مفید

10 جای شگفت‌انگیز و دیدنی آفریقای جنوبی

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

آفریقای جنوبی کشوری زیبا با جاذبه‌های دیدنی است. حیات وحش آفریقای جنوبی یکی از بهترین و چشم نوازترین حیات وحش‌ها در کل دنیا است. شاید یکی از معروف‌ترین مناطق گردشگری در آفریقای جنوبی را بتوان کیپ تاون دانست. همچنین دوربان سومین شهر از آفریقای جنوبی است که جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد.

یکی از مقاصد گردشگری فوق‌العاده در فصل زمستان، آفریقای جنوبی است. آفریقای جنوبی یک کشور زیبا پر از جاذبه‌های دیدنی است. با سفر با تور آفریقای جنوبی به این کشور می‌‌توانید در رودخانه لیمپوپو کرگدن‌‌ها را مشاهده کنید و یا در جنوبی‌ترین نقطه پنگوئن‌‌ها را ببینید. حیات وحش آفریقای جنوبی یکی از بهترین و چشم نوازترین حیات وحش‌ها در کل دنیا است. این کشور زیبا پر از حیات ‌وحش است و علاوه بر آن می‌توانید سرگرمی داشته باشید، از شب‌های آنجا لذت ببرید، غذا بخورید و از سواحل آن دیدن کنید.

1. بلومفونتن یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی و مرکز استان فری استیت این کشور است. این منطقه به دلیل برگزاری فستیوال‌های هر ساله گل رز، به “شهر رزها” معروف است. 

2. دوربان سومین شهر از آفریقای جنوبی است که جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد. در فصل‌های گرم این شهر یکی از مقصدهای اصلی گردشگران تور آفریقای جنوبی است. 

3. شاید سخت باشد که به شهر جونسانبورگ سفر کنید و به استراحت بپردازید. این شهر پر است از جاذبه‌های مختلفی که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. غذاهای خوشمزه، شب‌‌های جذاب، سرگرمی‌های مختلف، هنر، فروشگاه‌های مختلف و راه‌آهن از جمله جاذبه‌های جونانسبورگ هستند.

4. سواحل آفریقای جنوبی خود بهترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید از یک ساحل خلوت دیدن کنید حتماً به لندن شرقی بروید. 

5. کیمبرلی شهر تاریخی دیگر این کشور است که به شهر درخشان نیز شهرت دارد. این شهر در قلب معادن الماس قرار دارد. این شهر به تاریخ خود مفتخر است و با گردش در آن حس می‌کنید در دوران گذشته غرب به سر می‌‌برید. 

6. یکی از شهرهای معروف در آفریقای جنوبی پرتوریا است. پرتوریا به شهر درخت‌های نورا شهرت دارد، زیرا در جای ‌جای آن این درخت‌‌ها دیده می‌شود.

7. بیشتر شهرهای آفریقای جنوبی یک نام مستعار نیز دارند و بندر الیزابت “شهر مهمان‌نواز” نامیده می‌شود. البته تمامی شهرهای آفریقای جنوبی خون‌گرمی و مهمان‌نوازی خاص خود را دارند اما این بند به عنوان یکی از برترین این شهرها حساب می‌شود.

8. بسیاری معتقدند که آفریقای جنوبی واقعی در شهرهایی مانند سووتو دیده می‌شود. به علت نقش اصلی آن در آپارتاید، مکان‌های تاریخی مختلفی در آنجا یافت می‌‌شود. در این شهر تورهای رسمی وجود دارد که می‌‌توانید برای گردش در شهر از آن‌ها کمک بگیرید.

9. در طول جنگ آنگلو بوئر سربازان بریتانیایی شجاع به‌ عنوان پاداش به استلانبوش فرستاده می‌‌شدند که این خود نشان از فوق‌العاده بودن این شهر دارد. در این شهر زیبا، رستوران، کافه‌های خیابانی، مزارع شراب، ساختمان ‌های تاریخی و یک دانشگاه معروف، وجود دارد.

10. حیات‌وحش و طبیعت زیبای کروگر باعث جذابیت این پارک شده است. در این پارک می‌توان حیواناتی از قبیل پلنگ، شیر، چیتا، بوفالو، کرگدن، زرافه، فیل و گورخر، را دید.
منبع : akhbarrasmi

آردینی اوخو
سه شنبه 26 شهریور 1398
بؤلوملر : گردشگری,

نقد و بررسی سریال هیولا ساخنه مهران مدیری

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

زمانی که ساخت سریال « هیولا » توسط مهران مدیری اعلام شد، ذهن اغلب طرفداران این فیلمساز به سراغ سریالهای قبلی او در شبکه نمایش خانگی رفت. سریالهایی که یا مانند « قهوه تلخ » به حال خود رها شده بودند یا به حدی سطح کیفی آنها ناامید کننده بود که بهتر می بود نام خوشِ مهران مدیری را از آنها حذف می شد. اما اینبار ماجرا کمی متفاوت بود چراکه اعلام شد پیمان قاسم خانی به عنوان سرپرست نویسندگان قرار است با این سریال همکاری نماید و این به معنی همکاری مشترک مهران مدیری و پیمان قاسم خانی پس از سالها بود. خبر جالبی که طرفداران این دو را به یاد روزهای خوب سریال « شب های برره » انداخت و اینبار همه منتظر ماندند تا ببینند نتیجه همکاری مهران مدیری و پیمان قاسم خانی در سریال « هیولا » چه مسیری را طی خواهد کرد.

مدیری برخلاف سالهای گذشته که همواره از سیامک انصاری به عنوان نقش اصلی فیلمها و سریالهای خودش استفاده می کرد، اینبار تصمیم گرفت تا از فرهاد اصلانی به عنوان بازیگر نقش اصلی استفاده نماید. این تصمیم غیرمنتظره بود چراکه جز موارد معدود، کمتر فرهاد اصلانی را در نقش های کمدی شاهد بودیم و همین موضوع به کنجکاوی ها درباره سریال افزود. « هیولا » درباره خانواده ای به نام شرافت است. خانواده شرافت با قدمت بیش از یک قرن، همواره به درستکاری شناخته می شدند و به دلیل همین از کسب ثروت باز مانده اند. نسل جدید خانواده شرافت ( فرهاد اصلانی ) حالا معلم دبیرستان است و با اتفاقاتی روبرو شده که باعث می شود شرافتش زیر سوال برود و رفته رفته به فردی بی توجه به اصول اخلاقی باشد.

مهران مدیری نسبت به دهه های گذشته آشکارا تغییرات زیادی را به خود دیده است. مدیری یکی از مهمترین کمدی سازهای تاریخ تلویزیون بود که در خلق تیپ استاد بلامنازع بود بطوریکه بسیاری از تیپ گیری های رایج در فرهنگ عمومی امروز ایران مدیون او و آثاری است که طی سالهای گذشته از او به نمایش درآمده بود. اما مهران مدیریِ امروز متفاوت از آن سالهاست. او سالها قبل هم گفته بود که ترجیح می دهد در عرصه درام و آثار جدی به فعالیت بپردازد اما به جهت اقبال عمومی به آثار کمدی اش مجبور شده در این حوزه باقی بماند. حالا چند سالی است که مدیری به خواسته اش رسیده و سعی کرده در کنار کمدی، نگاه جدی تری به مسائل اجتماعی و دغدغه مردم داشته باشد. او با فیلم « ساعت 5 عصر » این مسیر را در سینما کلید زد که برخلاف انتظار خودش، خیلی با استقبال تماشاگران مواجه نشد. شاید بزرگترین مشکل آن فیلم نوع نگاه مدیری به فیلمسازی است که طی سالهای گذشته لغزش کمی به خود دیده و ایرادات فراوانی را داشته که مدیری از اصلاح آنها پرهیز کرده است.

سریال « هیولا » دقیقاً از نقطه ای ضربه می خورد که آثر قبلی مدیری یعنی « ساعت 5 عصر » دچار آسیب شده بود. مدیری به خوبی دغدغه های جامعه را می شناسد و این موضوع را در اجراهایش در برنامه « دورهمی » نیز نشان داده بود، اما او در تبدیل این دغدغه های اجتماعی به تصویر تنبل است و مدیریت زمان را نمی شناسند. سریال « هیولا » با اینکه اجتماعی تر از آثار قبلی مدیری است اما کماکان یک اثر طنز محسوب می شود و در تمام سکانس های آن موقعیت کمیک گنجانده شده، پس این هدف که مخاطب می بایست در زمان تماشای سریال لبخند بزند از بدیهیات محسوب می شود. اما ضرباهنگ کُند و کِش دادن بی جهت شوخی های ساده سبب می شود تا زمان مفید سریال کاهش پیدا کرده و همچنین لذت تماشای شوخی ها نیز از بین ببرد.

برای دانلود سریال هیولا و حتی دانلود سریال ایرانی مرزفان رسانه ای مجاز و معتبر می باشد.

تماشاگران امروز سریالهای تلویزیونی که به آثار روز جهان دسترسی دارند، به خوبی می دانند که زمانبندی شوخی ها و نحوه اجرایشان کلیدی ترین شرط برای موفقیت سریال می باشد. این ویژگی در سریال « هیولا » اصلی ترین عامل ضعف می باشد. جایی که شوخی ها چندین و چند بار با سر و شکل یکسان تکرار می شوند و ریتم سریال را کُند و ملال آور می کنند. این نکته را هم باید یادآور شد که شوخی های اجتماعی سریال در نوع خود عجیب و غیرمنتظره هم هستند، مخصوصاً سکانس های مربوط به اختلاس در صندوق فرهنگیان که با توجه به سابقه سازندگان سریال به همکاری با کسانی که در این ماجرا دخیل بوده اند، این شوخی ها را برای تماشاگر غیرقابل هضم می کنند.

رفتارهای اغراق شده آدمهای قصه هم مسئله ای است که در تضاد با رویکرد اجتماعی سریال می باشد. فیلمساز در آثار کمدی می تواند انسانهایی با ضریب هوشی مختلف خلق نماید و آن را دستمایه موقعیت های کمیک قرار دهد. اما سریال « هیولا » که ادعای نقد اجتماعی دارد و در فضایی کاملاً رئال پیش می رود، شخصیت هایی را خلق کرده که با میمیک های اغراق شده، تفاوت کلی با فضای داستان دارند. می توان به عنوان مثال به همسر شرافت با بازی شبنم مقدمی اشاره کرد که بیش از حد کمیک است و البته که تا اینجای داستان تک بُعدی ترین شخصیت داستان محسوب می شود و سکانس های او سرشار از تکرار بوده است.

روند سریال تا اینجای کار نشان از یک داستان ساده و بی جزئیات دارد که درباره مردی که قرار است با مشاهده مشکلات جامعه شرافت خود را از دست دهد و به سمت و سوی کارهای غیرقانونی کشیده شود می باشد. خوشبختانه به جهت حضور قاسم خانی در تیم نویسندگان، چند سکانس جالب توجه از جمله اشاره به عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سریال گنجانده شده که از معدود سکانس های نسبتاً بامزه سریال محسوبی می شود. اما در مجموع باید به این نکته اشاره کرد به واقع ایده مهمی در میان نبوده که منجر به ساخت سریال « هیولا » شود. شاید باید تنها امیدوار بود که « هیولا » بتواند در ادامه مسیر تغییراتی را به خود ببیند که سطح سریال را از این سستی که گرفتارش است بالاتر ببرد.

 منبع : moviemag.ir

آردینی اوخو
یکشنبه 24 شهریور 1398
بؤلوملر : نیازمندیها,

هتلهای 5 ستاره گرجستان

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

هتلهای 5 ستاره گرجستان : دو شهر تفلیس و گرجستان، از جمله شهرهای بسیار معروف و توریست پسند گرجستان هستند که امروزه بیشتر مورد توجه توریست ها و گردشگران قرار گرفته اند. مکان و محل اقامت، یکی از مهم ترین نکاتی هست که قبل از آغاز سفر خود باید در مورد آن تحقیق کرد. در این دو شهر نیز، انواع هتل های دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره، پنج ستاره و ... هستند که وظیفه خود را به خوبی انجام میدهند. اینبار در این مقاله، چند هتل معروف و بسیار خوب پنج ستاره در تفلیس و باتومی را معرفی می کنیم تا اقامت راحتی در سفر با تور گرجستان خود در این شهرها داشته باشید.

هتل رادیسون بلو ایوریا تفلیس گرجستان

این هتل پنج ستاره در تفلیس، از بهترین و شیک ترین هتل های شهر می باشد. از دور که به آن نگاه کنید، یک ساختمان شیشه ای بسیار بزرگ را خواهید دید که از هر پنجره آن میتوان به شهر زیبای تفلیس چشم انداز داشت. هتل رادیسون بلو ایوریا تاکنون موفق به دریافت جایزه ها و القابی مثل برترین هتل اسپا، بهترین هتل تجاری شهر، سومین هتل لوکس و دومین هتل برتر خانوادگی و ... شده است. این هتل 249 اتاق و سوئیت داشته که داخل هرکدام از آن ها امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، سیستم گرمایشی و سرمایشی، مینی بار، گاوصندوق، تلویزیون ماهواره ای، تلفن، اینترنت بی سیم رایگان، سرویس دهی شبانه روزی، حمام اختصاصی، لوازم بهداشتی و آرایشی رایگان و ... ارائه شده اند. این هتل رستوران های بسیار داشته مثل رستوران فیلیپینی، ایتالیایی، آسیایی، بین المللی و ... . از جمله امکانات رفاهی آن نیز میتوان به استخر، ماساژ و آبگرم، سالن بدنسازی، سونا و جکوزی و ... اشاره کرد. فاصله بین هتل رادیسون بلو ایوریا تا میدان رز رولوشن صد متر، تا باغ سامایا سیصد متر، تا سالن اپار و تئاتر چهارصد متر و تا سیرک تفلیس یک کیلومتر می باشد. فرودگاه بین المللی نیز در فاصله هجده کیلومتری از هتل قرار دارد.  

هتل ماریوت تفلیس گرجستان

هتل ماریوت تاکنون توانسته مقام دوم هتل تجاری برتر، سومین هتل رومانتیک و جایگاه هشتمین هتل لوکس را دریافت کند. این هتل پنج ستاره مجلل و بسیار شیک در تفلیس، لابی زیبا و دیدنی داشته که به محض ورود به آن شما را به سمت لوسترهای کریستالی و دکوراسیون دیدنی جذب می کند. خدمات این هتل شامل اینترنت بی سیم و پارکینگ اختصاصی رایگان، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، کرایه اتومبیل، نگهداری از کودکان، خشکشویی و اتوشویی، فروشگاه هدایا و سوغاتی، پذیرش و سرویس دهی شبانه روزی و ... می باشند. هتل ماریوت تفلیس به طور کلی دارای 127 اتاق و سوئیت مجلل با امکانات مینی بار، چای ساز و قهوه ساز، سیستم تهویه هوا، حمام اختصاصی، گاوصندوق، میزمطالعه، سرویس دهی شبانه روزی، اینترنت بی سیم رایگان و ... هستند. رستوران پارناس برای میهمانان و توریست های تور گرجستان خود انواع غذاهای فرانسوی را آماده می کند. از هتل تا میدان رز رولوشن صد متر، تا پارک آپریل دویست متر و سیصد متر تا سالن اپرا و تئاتر فاصله است. فرودگاه بین المللی تفلیس نیز در فاصله هفده کیلومتری از هتل می باشد.

هتل پرفرنس هالینگ تفلیس گرجستان

هتل پرفرنس هالینگ، شبیه به هتل های فرانسوی بود و قسمت ساحلی دریاچه قرار دارد. جاذبه های گردشگری خوبی نزدیک به این هتل قرار دارند مثل کلیسا سامبا، کاخ ریاست جمهور، سالن اپرا و تئاتر ایستگاه مترو وارکتیلی. این هتل بین 20 هتل برتر در تفلیس بوده که امکانات و خدمات بسیار خوبی در اختیار میهمانان و توریست های تور گرجستان قرار میدهد مثل رستوران، اینترنت بی سیم رایگان، ماساژ و اسپا، پارکینگ، استخر، سالن بدنسازی، سیستم تهویه هوا، خدمات اتاق، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی، مینی بار، صرافی، صندوق امانات و ... . این هتل به طور کلی 247 اتاق و سوئیت دارد. فاصله بین هتل تا فرودگاه، دوازده کیلومتر می باشد.  

هتل شرایتون باتومی گرجستان

از باشکوه ترین هتل های باتومی میتوان به هتل شرایتون اشاره کرد که در ساحل دریای سیاه می باشد. هتل شرایتون به طور کلی دارای 202 اتاق بوده که 26 تا از آن ها سوئیت می باشند. داخل این اتاق ها و سوئیت ها تمام امکانات و خدماتی که توریست ها و گردشگران تور گرجستان در طول گرجستان نیاز دارند ارائه شده است. از دیگر خدمات آن میتوان به سالن بدنسازی، ماساژ، پارکینگ اختصاصی رایگان، استخر روباز و سرپوشیده، سونا و جکوزی، نگهداری از کودکان، خشکشویی و اتوشویی، اینترنت بی سیم رایگان و ... اشاره کرد. بسیاری از جاذبه های گردشگری خوب نزدیک به این هتل شامل میدان اروپایی، دلفیناریوم، کلیسا مادر مقدس، پارک آبی، موزه باستان شناسی و مرکز شهر می باشند. فرودگاه بین المللی باتومی در فاصله پانصد متری از هتل قرار دارند.

هتل رادیسون بلو باتومی گرجستان

هتل رادیسن بلو باتومی نیز معماری شبیه به هتل رادیسون بلو تفلیس دارد. این هتل تمام شیشه ای، در ساحل دریای سیاه قرار داشته و با مرکز شهر فاصله بسیار کوتاهی دارد. هتل رادیسون بلو باتومی در مجموع 168 اتاق و سوئیت داشته که داخل هرکدام امکاناتی نظیر اینترنت بی سیم رایگان، مینی بار، سرویس دهی شبانه روزی، سیستم تهویه هوا، سیستم گرمایشی و سرمایشی، نظافت روزانه، چای ساز و قهوه ساز، مبلمان و ... ارائه شده است. سونا و جکوزی، استخر، سالن بدنسازی، اسپا و ماساژ، رستورانی با انواع غذاهای بین المللی، محلی، گرجی و ... از جمله امکانات رفاهی این هتل هستند.

آردینی اوخو
شنبه 23 شهریور 1398
بؤلوملر : گردشگری,

برترین تلویزیون های ال جی 4K

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

بهترین تلویزیون 4K ال جی

اگر بخواهیم بهترین ها را در این رنج معرفی کنیم بدون شک با مدل های گسترده و متنوعی روبه‌رو خواهیم شد که هر کدام کیفیت فوق العاده ای را در به نمایش درآوردن تصاویر ارائه خواهند کرد.

ورود واژه ی 4K به دنیای تلویزیون ها، رقابتی جدید را در این زمینه پدید آورده است.

بدون شک بهترین تلویزیون 4K ال جی، نوع OLED این تولیدات هستند.

تلویزیون اولد ال جی کیفیت تصویر فوق العاده را با تنوع رنگی بالا به نمایش درمی آورند و در کنار آن ضخامت فوق العاده پایینی دارند، این سبب شده است دیزاین و طراحی این محصولات بسیار چشم نواز و زیبا باشند.

با وجود اینکه قیمت تلویزیون اولد ال جی در ابتدا بسیار بالا بود، اما اکنون قیمت این محصولات به حد مطلوبی رسیده است و خریداران می توانند آن را با قیمت مناسب خریداری نمایند.

تلویزیون ال جی UHD 4K تصاویر را با رزولوشن 2160×3840 پیکسل به نمایش می گذارد و این به معنای خلق صحنه هایی است که تمامی جزئیات در آن قابل مشاهده اند و زندگی در میانشان موج می زند.

تراکم پیکسل در تلویزیون هایی با این میزان رزولوشن، بسیار بالاست و این سبب می شود صحنه ها کاملا شفاف و کامل تولید شوند.

این میزان رزولوشن در تلویزیون های ال جی با سایز بزرگ بیشتر به چشم می آید و در تلویزیون های با سایز کوچکتر تنها در اندازه ینزدیک این کیفیت به صورت کامل به چشم می آید.

یکی از دلایل کیفیت و تکنولوژی روز می باشد و سوالی شده که تمام مردم بدنبال این هستند که بهترین مارک و مدل تلویزیون کدام است ؟

فناوری های برجسته در بهترین تلویزیون 4K ال جی

تلویزیون های ال جی 4K در بسیاری از موارد به ویژگی هایی مجهز شده اند که در بهبود کیفیت تصاویر کمک کننده خواهند بود. فناوری نانوسل Nano Cell Display در این تلویزیون ها کمک خواهد کرد تا تصاویری با جزئیات غنی، رنگ ها دقیق و رنگ مشکی کامل را مشاهده نمایید. زاویه ی دید گسترده ی تلویزیون 4K ال جی کمک خواهد کرد که در هر زاویه ای از تلویزیون بنشینید و به تماشای صحنه های واضح و شفاف بپردازید، بدون اینکه در هر زاویه ای با مشکل کاهش کیفیت تصویر و یا تغییر در رنگ ها مواجه شوید. فناوری های متنوعی در تلویزیون فورکی ال جی به کار رفته اند که کنتراست تصاویر را بالا خواهند برد و با تشکیل رنگ ها متنوع سبب خواهند شد تصاویر کاملا واقعی به نمایش درآیند. تقویت کنتراست تصاویر کمک خواهد کرد صحنه هایی که می بینید مانند سه بعدی جلوه کنند و عمق موجود در صحنه ها را به صورت کامل در برابر چشمانتان به نمایش در خواهد آورد. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که با وجود اینکه اکثر تصاویر و ویدئوها دارای کیفیت پایین تر از 4K هستند، آیا خرید یکی از بهترین تلویزیون 4K ال جی مناسب خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در تمامی موارد و خرید وسایل الکترونیکی این را در نظر داشته باشید که تکامل و رشد فناوری ها با سرعت بالایی رو به بهبودی است و لازم است در هنگام خرید تلویزیون دقت نمایید که برترین و بالاترین کیفیت در محصولی که خریداری می کنید قابل پشتیبانی باشد؛ زیرا در غیر این صورت در مدت زمان پایینی پشیمان خواهید شد که چرا سایر مدل های برتر را انتخاب نکرده اید. نکته ی دیگر این که تلویزیون های 4K ال جی به فناوری 4K Upscaler مجهز شده اند، این فناوری کیفیت تصاویر را ارتقاء خواهد داد و صحنه های با رزولوشن پایین را به نحوی به نمایش در می آورند که با تصاویر با کیفیت اصلی فورکی رقابت می کنند. البته این توضیحات به این معنا نیست که تلویزیون ای FULL HD ال جی از کیفیت تصویر مطلوبی برخوردار نیستند، اما از کیفیت 4 برابر بهتر تلویزیون های 4K ال جی نمی توان چشم پوشی کرد.

فناوری های دیگر تلویزیون فورکی ال جی

بهترین تلویزیون 4K ال جی از فناوری های و قابلیت های دیگری نیز سود می برند تا در کنار تصاویر خیره کننده، صدایی مطلوب و امکانات مناسبی را در اختیار داشته باشید. سیستم های صوتی پیشرفته در کنار فناوری های متنوع صدا این امکان را فراهم می کنند تا در کنار تصاویر زنده، صدایی واقعی را نیز بشنوید. تلویزیون های اسمارت ال جی نیز جزو بهترین تلویزیون های هوشمند موجود در بازار هستند که کار کردن با آنها بسیار راحت بوده و امکانات متنوعی را در اختیارتان می گذارند. در ادامه ی این پست بهترین تلویزیون 4K ال جی را به شما معرفی می کنیم که از کیفیت تصویر فوق العاده ای برخورداند، ریزه کاری های بسیاری در طراحی آنها به کار رفته است که سبب می شوند برترین طراحی زیبا و چشم نواز آنها سلیقه های زیادی را جلب خود کنند. شما می توانید توضیحات بیشتر این محصولات را در کنار طراحی و تصاویر محصولات در فروشگاه اینترنتی مشاهده نمایید و از همین طریق نسبت به خرید تلویزیون 4K ال جی با مناسب ترین قیمت اقدام نمایید.

آردینی اوخو
جمعه 22 شهریور 1398
بؤلوملر : نیازمندیها,

7 جاذبه دیدنی استانبول، اماکن دیدنی معروف و محبوب استانبول

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

سفر به استانبول برای ایرانیان از نظر گردشگری اهمیت زیادی داشته و هر ساله مسافران زیادی از ایران به این شهر گردشگری که دارای دو بخش آسیایی و اروپایی می باشد که با یک پل بزرگ از هم جدا می شوند.

استانبول از نظر اقتصادی قطب اصلی ترکیه می باشد.
اگر از بهترین زمان سفر به استانبول بپرسید، شاید بتوان گفت که فصل پاییز و اواخر فصل تابستان  مناسب ترین زمان برای سفر به استانبول است.
اما پیش از آنکه برای سفری به یاد ماندنی آماده شوید از  باید ها و نباید های ترکیه و تفاوت ها مطلع شوید.
در رابطه با باید ها و نباید های شهر استانبول و اینکه چطور می توانیم سفری آرام در استانبول داشته باشیم می توانید در مرجع راهنمای سفر به استانبول ترکیه اطلاعات کامل و مفیدی پیدا کنید.
استانبول شهری‌ست که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد.
از جاذبه های دیدنی استانبول باید لذت برد. از عطر و طعم غذاها گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش کِیف کرد و آن را به خاطر سپرد.
سفرزون در این مطلب جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی می‌کند تا از سفرتان خاطره بسازید.

۱.مسجد ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia ، ترکیه :

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مسجد دیدنی ترکیه  برگزیده شده. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده تاریخی به قدمت ترکیه داشته و به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر و زبان زدش، تحسین هر بیننده و گردشگر را برمی‌انگیزد.

وقتی به بازدید از معماری های شگفت انگیز این مسجد تاریخی و اسرار آمیز می روید موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند. و اما ازمعماری ها، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف که بگذریم، وقتی که به سمت شمال این مسجد حرکت کنید مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه را خواهید دید، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری رهایی پیدا خواهند کرد.

از جاذبه های نزدیک به ایاصوفیه
گالری تصاویر استوره های ترکیه، چشمه احمد سوم، فواره خرم سلطان، مخزن ریحانا، حمام خرم سلطان.

ساعات بازدید از مسجد ایاصوفیه :

بازدید از این مسجد تاریخی و منحصر به در روزهای بهار و تابستان سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روز های پاییز و زمستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۵  میسر می باشد.

آدرس ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia :
ترکیه، نزدیک کاخ توپکاپی استانبول, محله سلطان احمد واقع در منطقه اروپایی

2. مسجد سلطان احمد ؛ آبی و باشکوه

مسجد سلطان احمد را باید یک بنای باشکوه در میان جاهای دیدنی استانبول به شمار آورد. این مسجد که جایی زیبا در بین جاذبه های دیدنی استانبول است، به علت تزیین با کاشی‌های آبی به مسجد آبی هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد.

3. تنگه بسفراستانبول -  Bosphorus :

یکی از مکان های مشهور و پربازدید استانبول ترکیه که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید تنگه بسفر است، این تنگه که درشمال ترکیه واقع شده دارای زیبایی های بی نظیری می باشد که در هیچ نقطه هر جهان قابل تماشا نیست.  تنگه بسفر همانطور که می دانید، نقطه واصل بین  دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه توریستان و گردشگران استانبول محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.  

علاوه بر دیدنی های این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای این مکان بسیار جذاب، به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل اهمیت فراوانی که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فردی را از تاریخ  به رخ بازدید کنندگان می کشد.

جاذبه های اطراف تنگه بسفر استانبول -  Bosphorus :
چند کاخ معروف استانبول نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها، خانه موزه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند. 

از بالای پل های ساخته شده در این تنگه از منظره زیبای غروب خورشید تا انعکاس آفتاب بر روی دریای شرق و غرب و تماشای دیدنی ترین منطقه ترکیه همه  و همه لذت خواهید برد. دیدن خانه های چوبی و یا غذا خوردن در بهترین هتل های مجاور این تنگه از تجربه ها و صحنه های نابی خواهند بود که در طول سفر با تور استانبول شاهد آن خواهید بود و تا سالها بعد هم برای دیگران از زیبایی های این تنگه پر عظمت خواهید گفت.

4. سه پل معلق بر بالای تنگه بسفر :

اولین پل به نام  "Martyrs of July ۱۵th" به طول ۱۰۷۴ متر درمیان Beylerbeyi – محله آسیایی و Ortaköy - محله اروپایی قرار گرفته است.

دومین پل به نام "Fatih Sultan Mehmet Bridge" در میان محله Anadolu Hisari  و محله Rumeli Hisari واقع شده  و طول آن به ۱۰۹۰ متر می رسد. 

سومین پل در ورودی دریای سیاه به نام "Yavuz Sultan Selim Bridge" بنا شده و طولی بالغ بر ۱۴۰۸ متر دارد. این پل در میان محله اروپایی Garipçe village و محله آسیایی Poyrazköy village قرار گرفته است. 
کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :
یکی از اماکن  دیدنی مهم  استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد  کاخ توپکاپی می باشد، این کاخ تاریخی، اسرار آمیز و زیبا که در محل تلاقی تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته حال تبدیل به نمایشگاه دیدنی کریستال، نقره و ظروف چینی تاریخی دوره امپراطوری عثمانی بدیل گشته است که طبق آمار ها یکی از مهم ترین اماکن توریستی استانبول – ترکیه می باشد. جالب است بدانید که بنا به نمای زیبا و معماری خیره کننده اش، در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان بهترین قصردوران امپراطوری عثمانی به ثبت جهانی رسید، پس برای تماشای برترین کاخ عثمانی حتما بخشی از سفر خود به استانبول را به این کاخ اختصاص دهید، این کاخ و زیبایی هایش .با همه داستان ها و اسرار های نهفته در دلش دیدگان شما را به خود جلب خواهد کرد در سمت راست کاخ توپکاپی سلطان سلیمان درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته‌، در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد و سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ی سلطنتی که شامل جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و مجموعه ای از دست نوشته‌ها مشوند می باشد. در نهایت، میانی ترین بخش کاخ توپکاپی استانبول، عمارتی است که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می شود. علاوه بر این از گشت و گذار در باغ های باشکوه کاخ عثمانی هرگز خسته نخواهید شد. 

ساعات ورود و قیمت بلیط کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :
ورودی این قصر زیبا ۱۳ دلار است اما گردشگران تور ارزان استانبول که می خواهند از حرم دیدن کنند باید علاوه بر ورودی، ۱۰ دلار دیگر هم بپردازند. 
ساعت بازدید از کاخ: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر در همه روز هفته به جزروز سه شنبه میزان توریستان عزیز می باشد.

نشانی و نحوه دسترسی به کاخ موزه توپکاپی :
Cankurtaran Mh., ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

همانطور که گفته شد این کاخ از مهم ترین اماکن دیدنی و گردشگری ترکیه است پس برای رسیدن به این مکان توریستی اصلا نگران نباشید، تمام تاکسی های، اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی دیگر درنزدیکی این مکان ایستگاه دارند. 

مکان های دیدنی توریستی اطراف کاخ توپکاپی - Topkapı Palace  :
موزه های باستان شناسی استانبول، پارک گولان، موزه ایاصوفیا، موزه حجاری ایرن


کاخ-توپکاپی-استانبول


5.کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace ، ترکیه :

کاخ دولما باغچه استانبول که در نزدیکی ساحل تنگه بسفر قرار گرفته الهام گر بسیاری از معماران و هنرمندان می باشد، این کاخ که توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن ۱۹ میلادی ساخته شده ودر دوره آخرین سلاطین عثمانی محل اقامت اولیه و کرسی حکومتی بوده. با بازدید از نما و معماری این کاخ زیبا می توان تلفیقی از طراحی های عربی و اروپایی را مشاهده کرد. این مسجد دارای سه بخش مختلف می باشد، the Selâmlık، حرم و  . Veliaht Dairesi درست در خارج از دروازه مسجد دولما باغچه مسجد Muallim Naci Caddesi ساخته شده است.

ساعات بازدید از کاخ :
همه روز به جز روز های دو شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ قادر خواهید بود تا از تماشای این کاخ لذت ببرید.

آدرس کاخ دولما باغچه استانبول :
ترکیه، Vişnezade Mh., ۳۴۳۵۷ Beşiktaş 

چگونه به کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace برویم :
برای بازدید از این کاخ زیبا بهترین راه استفاده از قطار زیرزمینی و یا تراموا است، به سمت ایستگاه کاباتاش حرکت کنید، با پیاده شدن در این ایستگاه قطار زیرزمینی کاباتاش با تابلو های راهنمایی که شما را به کاخ هدایت می کنند بر خواهید خورد.

کاخ-دولما-باغچه-استانبول

6.مسجد آبی - مسجد سلطان احمد استانبول - Sultan Ahmed Mosque :

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی استانبول که باید از تماشای آن لذت برد مسجد آبی یا مسجد سلطان محمد است، معماری بی‌نظیر و ترکیب رنگ‌ها، کاشی های آبی رنگ و آیات قرآنی در نمای این ساختمان همه و همه باعث زیبایی این مسجد تاریخی شده. اسم مسجد آبی این مکان بر گرفته از ۲۰۰۰۰ کاشی استفاده شده در سقف است که نمایی خوش رنگ به مسجد داده است. شش مناره زیبای این مسجد که از فاصله دور هم به چشم می خورد به شهر جلوه ای ویژه بخشیده است.از دیگر جاذبه های دیدنی مسجد سلطان احمد سقف آبشاری گنبدی شکل آن است که به نظر می رسد هر کدام از گنبد بالایی به پایین سرازیر شده. ورودی غربی این مسجد دارای معماری ویژه و زیبایی خاصیست که ما به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن فرمایید.

 این مسجد که در قدیمی ترین محله استانبول واقع شده، در قدیم مرکز قسطنطنیه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. برای تأمین روشنایی مسجد بیش از دویست پنجره در اطراف بنا و لوسترهای بزرگ استفاده‌ شده است. علاوه بر این بعد از تماشای بنا های تاریخی سلطان محمد، می توانید از گشت و گذار در پارک این مسجد لذت ببرید و غروب آفتاب را تماشا کنید.

زمان بازدید از مسجد : از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به جز روز های جمعه و ساعات نماز، این مسجد آماده بازدید می باشد.

آدرس مسجد سلطان احمد استانبول:
Sultan Ahmet Mahallesi, Atmeydanı Cd. No:۷, ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

مسحد-آبی-استانبول-ترکیه

7.کلیسای آب انبار استانبول -  باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه :

کلیسای آب انبار یا باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه که به نام قصرغرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است، با دیدن سازه های باستانی، ستون های مرمری و فناوری پیچیده استفاده شده در این بنای تاریخی حتما حیرت زده خواهید شد. اندازه این تالار زیر زمینی ۱۳۸ متر در ۶۵ متر است و گنجایش نگهداری ۸۰ هزار متر مکعب آب را دارد. سقف این آب انبار بر روی ۳۳۶ ستون مرمری استوار است و معمارهای ستون های این آب انبار بسیار دیدنیست. 

زمان کاری کلیسای آب انبار استانبول : 
این مکان دیدنی استانبول در تابستان ها از ساعت ۹ الی ۱۸.۳۰ و در زمستان ها از ساعت ۹ الی ۱۷.۳۰ میزبان گردشگران و توریستان ترکیه می باشد. اما پیشنهاد سایت ما به شما این است که برای بازدید از این مکان اسرار آمیز بین ساعات ۱ الی ۲ که تعداد بازدیدکنندگان کم است بروید.

هزینه بلیط کلیسای آب انبار استانبول :
تقریبا ۶ الی ۷ یورو بوده و در گروه مکان های دیدنی نسبتا ارزان به شمار می آید.

نشانی : Imran Oktem Cad. No:۴ D:۵ Sultanahmet, Fatih | Near St. Sophia, Istanbul

آدرس سایت آب انبارتاریخی یرباتان استانبول : www.yerebatan.com
برای سفر به استانبول نیاز است به سایتهای گردشگری رفته و با انتخاب و بررسی قیمت تور استانبول توری مناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 3 شهریور 1398
بؤلوملر : گردشگری,