الکترا پمپ حیات و آبادی

مقاله هایی کاربردی و مفید

ساحل بنگ پور کوه سامویی تایلند Bang Por

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

ساحل بنگ پور کوه سامویی بهشت آرام گرمسیری تایلند میباشد.

ساحل بنگ پور در شمال غربی جزیره کوه سامویی Koh Samui در میان شهر مااِنم Maenam و شهر ناتون Nathon قرار دارد و مساحتی بزرگی از Koh Samui  را پوشش می دهد. این خط ساحلی 4 کیلومتری خیره کننده با شن های کریستالی و آب های درخشان ، در همسایگی جزیره کوه پنانگ Koh Phangan  قرار گرفته است . ساحل بنگ پور بهترین چشم انداز برای توسعه ویلا های لوکس در تپه بالای جزیره Koh Samui می باشد . بعضی از این ویلاها نیز از مزایای نفس گیر چشم اندازغرب اقیانوس نسبت به پارک دریایی  Angthong در خلیج سیام برخوردار می باشند.صاحبان زمین درساحل بنگ پور مدت زمان زیادی را برای ساختن این وبلاهای لوکس درنظر گرفتند تا به آرامی به استراحتگاه های کوچک و ییلاقی و کاملا سازگار با محیط زیست برای اقامت گردشگران تبدیل شود.

جذابیت و مناظر زیبای ساحل بنگ پور در جزیره گرمسیری Koh Samui  و نداشتن توسعه انبوه در داخل و اطراف این منطقه توصیف یک بهشت واقعی را رقم می زند.ساحل بنگ پور با خط ساحلی4 کیلومتر در شرق به  ساحل Ban Tai  و در غرب به ساحل Bang Po منتهی میشود و سرزمین کوچکی از سواحل laem no و laem yai  جدا شده از ساحل bang po از خلیج کوه سامویی شمالی  می باشد.خیابان های روستایی نزدیک به مدرسه و معبد محل سکونت مردمان این منطقه می باشد. بانک ها، رستوران ها، بازار ها و فروشگاه هایی برای رفاه گردشگران در ساحل بنگ پور هستن که تنها با 5 تا 10 دقیقه رانندگی امکان دسترسی به انها وجود دارد و با 10 دقیقه رانندگی در جهت دیگر شما را به شهر معتبر Nathon می رساند تا با مغازه ها و کافه های توریستی زیادی آشنا شوید و زمانی را برای لذت بردن مسافران تور ساموییدر طول روز را فراهم آورد.به طور کلی، ساحل بنگ پور، یک مکان ایده آل برای تعطیلات گرمسیری در جزیره Koh Samui است تا گردشگران بتوانند رستوران های محلی این بهشت آرام را تجربه کنند .

 ساحل بنگ پور کوه سامویی تایلند Bang Por

سواحل بنگ پور Bang Por

ساحل Ban Tai  در انتهای شرق منطقه بنگ پور واقع شده که این ساحل به صورت سنگی است و محل خوبی برای لذت بردن از غروب آفتاب است. به دلیل مرجانی بودن این ساحل محدودیت درشنا کردن وجود دارد ولی در شرقی ترین بخش آن منطقه آزاد کوچکی قرار دارد تا شرایط ایده آل برای شنا کردن در این ساحل زیبا برای گردشگران فراهم شود.غربی ترین قسمت کناره ساحل به صورت خاص  اتاق های مسکونی بین جاده ها و ساحل مشاهده می شود و دارای رستوران هایی که به طور عمده غذاهای تایلندی سرو می کنند ولی مورد پسند گردشگران اروپایی نیز می باشد.ساحل Ban Tai  که همانند بسیاری از سواحل شمالی و غربی جزیره   Koh Samui، به صورت مرجانی و دارای چشم انداز زیبایی می باشد در طی ماه های دسامبر تا ماه مارس، در طول تابستان، مرجان ها زیبایی وصف ناپذیری دراین ساحل رشد میکنند.

ساحل بنگ پور کوه سامویی تایلند Bang Por

بنگ پورآبگرم طبیعی و سلامتی

سالن تناسب اندام Natural Wing Health Spa در جزیره Koh Samui  متخصص در برنامه های سمزدایی کردن از اعضای بدن ، لاغری، انواع مختلف ماساژ و اسکراب بدن مشهور است. این منطقه با محیطی آرام و بی نظیر همراه با مهمان نوازی سنتی تایلندی، احساس صلح و آرامش را برای گردشگران به ارمغان می آورد .در صورت درخواست، اینترنت بی سیم با سرعت بالا در دسترس است،همچنین خدمات کرایه ماشین و تورهای دیدنی جزیره را میتوانید سفارش دهید.

در رابطه با تور تایلند و راهنمای سفر به سامویی و جاذبه های گردشگری سامویی و همچنین انتخاب هتل های سامویی میتوانید از مطالب توریاب استفاده کنید و یا سفرنامه ساموییرا خوانده و نظرات خود را پس از سفر از تور سامویی به ما بگوئید.

 
 

آردینی اوخو
جمعه 17 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

هتل گالریا 12 بانکوک تایلند

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

هتل گالریا 12 بانکوک تایلند : هتل چهار ستاره گالریا دوازده، یک هتل معمولی نیست. این هتل به گونه ای طراحی شده و خدمات و امکانات مدرنی که ارائه داده است باعث شده تا تمام نیازهایی که در سفر تور ارزان تایلند خواهید داشت، نیازهای تفریحی و ضروری را برای شما فراهم کند. کارکنان و خدمه هتل گالریا 12 بانکوک تایلند به صورت شبانه روزی پذیرش کرده و به میهمانان و توریست های تور ارزان تایلند امکاناتی و خدمات بسیار خوبی مثل ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، خشکشویی و اتوشویی، فروشگاه هدایا و سوغاتی، کرایه اتومبیل، صرافی، صندوق امانات، محوطه مخصوص استعمال سیگار، پارکینگ اختصاصی رایگان، تاکسی سرویس، نگهداری از کودکان، اینترنت بی سیم رایگان، سرویس دهی شبانه روزی و ... ارائه میدهند.

هتل گالریا 12 بانکوک تایلند

اتاق های هتل گالریا 12 بانکوک تایلند

اتاق ها و سوئیت های هتل گالریا 12 بانکوک تایلند به سه دسته زیر تقسیم می شوند :

  • اتاق های استاندارد
  • اتاق های دو تخته
  • اتاق های خانوادگی

اتاق ها و سوئیت های هتل چهار ستاره گالریا دوازده، بسیار تمیز بوده و مدرن دکور شده اند. اینترنت بی سیم رایگان در تمام اتاق ها ارائه شده و سرویس دهی به آن به صورت شبانه روزی می باشد. کارکنان هتل گالریا 12 بانکوک تایلند اتاق ها را روزانه و در ساعت خاصی نظافت می کنند. سیستم گرمایشی و سرمایشی، مینی بار یا یخچال، چای ساز و قهوه ساز، سیستم تهویه هوا، حمام اختصاصی به همراه لوازم بهداشتی و آرایشی، تلویزیون ماهواره ای، تلفن، گاوصندوق و ... از امکانات مشابه اتاق ها باهم بوده که برای راحتی اقامت توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند ارائه شده اند.

اتاق های هتل گالریا 12 بانکوک تایلند

امکانات رفاهی و رستوران های هتل گالریا 12 بانکوک تایلند

در رستوران لوکس و شیک این هتل چهار ستاره انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی، تایلندی و ... ارائه شده و همینطور کافه کنار آن نیز نوشیدنی های مختلف گرم و سرد به همراه دسرها و اسنک های خوشمزه به عنوان عصرانه برای میهمانان و توریست ها آماده می کند. از جمله امکانات رفاهی و سرگرم کننده این هتل برای میهمانان و توریست ها میتوان به سالن بدنسازی، استخر روباز در حیاط که میهمانان میتوانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند، اتاق بازی برای کودکان، باغ، زمین فوتبال، زمین تنیس، و ... اشاره کرد.

امکانات رفاهی و رستوران های هتل گالریا 12 بانکوک تایلند

دسترسی های نزدیک به هتل گالریا 12 بانکوک تایلند

از این هتل چهار ستاره تا مراکز خرید و ایستگاه مترو فاصله بسیار کوتاهی بوده و میهمانان میتوانند با چند دقیقه پیاده روی به این مراکز برسند. از فرودگاه بین المللی بانکوک تا هتل گالریا 12 تنها سی دقیقه با ماشین فاصله است.

آردینی اوخو
جمعه 17 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

هتل آپارتمان آسمان مشهد

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

هتل آپارتمان آسمان مشهد : این هتل مشهد با امکانات و دسترسی های خوبی به سمت بازار رضای مشهد، پایانه مسافربری، فرودگاه و مرکز خرید الماس شرق مشهد دارد. این هتل برای توریست ها و گردشگران تور مشهد که میخواهند به حرم اما رضا (ع) نزدیک باشند بسیار مناسب است. هتل آپارتمان آسمان مشهد دارای امکاناتی از جمله پارکینگ و اینترنت بی سیم رایگان، نمازخانه، رستوران با ظرفیت چهل نفر و شانزده اتاق میباشد.

هتل آپارتمان آسمان مشهد

اتاق های هتل آپارتمان آسمان مشهد

کلا هتل آسمان مشهد شصت نفر ظرفیت داشته اتاق هایی رو به حرم امام رضا(ع) دارند. این اتاق ها معمولا 1خواب، دو خواب و سوئیت هستند که امکاناتی مثل اینترنت رایگان، تلوزیون، تلفن، یخچال یا مینی بار، سیستم تهویه هوا و سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی دارند. سرویس دهی به اتاق ها نیز به صورت شبانه روزی میباشد.

اتاق های هتل آپارتمان آسمان مشهد

 

 

آردینی اوخو
پنجشنبه 16 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

هتل آپارتمان آرمان مشهد

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

هتل آپارتمان آرمان مشهد : شاید در سفر به مشهد اسم مرکز خرید آرمان به گوشتان رسیده باشد و یا از ان بازدید کرده باشید. هتل آپارتمان آرمان مشهد نیز جزوی از این مجموعه است که نود هزار متر مربع مساحت داشته و بزرگ ترین هتل آپارتمان کشور در مشهد است. همینطور تنها پانصد متر از حرم فاصله داشته و امکانات بسیار خوبی به میهمانان خود ارائه میدهد. هتل آپارتمان آرمان مشهد سال 94 ساخته تکمیل شده و هتلی نوساز میباشد به همین دلیل بسیاری از امکانات آن بروز و مدرن است. این هتل هب تنها دو لابی داشته که هرکدام از لابی ها ششصد مترمربع مساحت داشته و داری پذیرش میباشند. لابی نیز کنار رستوران، کافه و باغچه شیشه ای قرار دارد. همینطور ظرفیت پارکینگ آن چهارصد واحد میباشد. این هتل بسیار زیبا و باشکوه ساخته شده و حدود سیصد اقامتگاه و چهارصد واحد تجاری دارد. کارکنان این هتل مسطل به زبان های عربی و انگلیس هستند. خدمات پذیرش شبانه روزی و ترنسفر فرودگاهی رایگان میباشد. از جمله خدمات دیگر این هتل صرافی، خشک شویی، شونا بخار، حمام ترکی، استخر ، سونا خشک، جکوزی، حوضچه آب سرد، استخر مخصوص کودکان و سالن ماساژ میباشد. امروزه بیشتر توریست ها و گردشگران تور  مشهد این هتل را برای اقامت انتخاب میکنند بیشتر به دلیل اینکه به حرم نزدیک بوده و امکانات خوبی ارائه میدهد.

هتل آپارتمان آرمان مشهد

آردینی اوخو
پنجشنبه 16 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

هتل لیتوره آلانیا ترکیه

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

هتل لیتوره آلانیا ترکیه + تصاویر

هتل لیتوره آلانیا ترکیه

فرار به یک منطقه ساحلی با آب و هوای گرم هتلی که در سال 2015 افتتاح شد،یک هتل لوکس و زیبا در بهشت آلانیا با ساحل خصوصی ، 3 استخر و پارک آبی و این تازه آغاز یک سفر رویایی است.. هتل با 261 اتاق در شش طبقه با تمامی امکانات و فضایی رویایی برای مقصد ماه عسل و همچنین خانواده ها در انتظار ثبت بهترین لحظات برای شما و عزیزانتان است، 3 باشگاه مخصوص کودکان در سنین مختلف وجود دارد. امکانات تفریحی شامل آبگرم، ماساژ، حمام ترکی، سونا، اتاق استراحت، اتاق بخار، فعالیت هایی مانند تنیس روی میز، بیلیارد، بوچیا، تیراندازی با کمان و دارت در هتل ارائه شده است. مهمانان که مایل به فعالیت در تعطیلات هستند می توانید فعالیت هایی مانند ورزش در اتاق تناسب اندام، ایروبیک و والیبال ساحلی لذت ببرید. ورزش های آبی مانند اسکی روی آب و جت اسکی در ساحل توسط ارائه دهندگان محلی در دسترس هستند. خدمات اتو کردن، نگهداری از کودکان، خدمات اتاق، لباسشوئی، خدمتکار، خدمات بیدارباش و مراقبت های پزشکی. این هتل خانواده دوست ارائه می دهد یک باشگاه کودک، استخر کودکان و خدمات نگهداری از کودکان برای اطمینان از یک اقامت راحت برای پدر و مادر و همچنین به عنوان مهمان جوان است. خدمات اتاق کنفرانس.پذیرش 24ساعته از جمله خدماتی است که این هتل بزرگ و زیبا به شما ارائه می دهد. رستوران ها و بارهای هتل با سرو بهترین منوها از انواع غذاها و نوشیدنی ها و دسرها طعم های بیادماندنی را برایتان در تور آلانیا به وجود می آورند.این هتل بهترین ها را برای شما به ارمغان می آورد."هتل در آنتالیا میباشد.


آردینی اوخو
سه شنبه 14 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

هتل اتوپیا آلانیا

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

هتل اتوپیا آلانیا

هتل اتوپیا آلانیا

این هتل پنج ستاره فوق لوکس، در شهر تاریخی و خوش آب و هوای آلانیا قرار داشته و با 105 هزار متر مربع مساحت، یکی از بزرگ ترین هتل های آلانیا است. هتل اتوپیا آلانیا روی لبه صخره قرار داشته و به سمت دریای آبی مدیترانه چشم انداز پانورامایی خیره کننده دارد. هتل اتوپیا ساحل اختصاصی و همینطور پارک آبی بسیار بزرگی داشته و یکی از مراکز تفریحی آلانیا است که توریست ها و گردشگرن تور آلانیا به عنوان مرکز تفریحی از آن دیدن میکنند. این هتل پنج ستاره لوکس، خدمات بسیاری برای میهمانان و توریست های تور آلانیا داشته که این امکانات شامل اینترنت و پارکینگ رایگان، ترانسفر فرودگاهی، صندوق امانات، کرایه خودرو، سالن کنفرانس و مراسمات، خدمات پستی و فکس، آرایشگاه، فروشگاه هدایا و سوغاتی، نگهداری از کودکان، خشکشویی، خدمات پزشکی، تاکسی سرویس و ... میباشد.

هتل اتوپیا آلانیا

اتاق های هتل اتوپیا آلانیا

هتل اتوپیا آلانیا 595 اتاق داشته که حدود 312 اتاق آن به اتاق سلطنتی، 189 اتاق استاندارد، پنج اتاق برای معلولین و 53 سوئیت اختصاص داده شده. بعضی از اتاق ها، تراس اختصاصی به همراه دید به دریای مدیترانه و باغ دارند. همینطور خدمات رسانی به تمام اتاق ها 24 ساعته بوده و هر مدل اتاق امتیازات ویژه ای دارد. امکاناتی که ویژه نبوده و بین تمام اتاق ها یکسان است مینی بار، سیستم تهویه هوا، اینترنت رایگان، حمام اختصاصی به همراه لوازم بهداشتی و آرایشی، مبلمان، گاوصندوق، تلویزیون ماهواره ای، تلفن، میزمطالعه و ... میباشد. همینطور بعضی اتاق ها وان آبگرم دارند.

اتاق های هتل اتوپیا آلانیا

رستوران ها و امکانات رفاهی هتل اتوپیا آلانیا

در رستوران اصلی هتل اتوپیا آلانیا دوبار صبحانه سرو میشود، یکبار صبح و یکبار قبل از ظهر. همینطور ناهار و شام دیر سرو میشود. هتل اتوپیا چهار رستوران مونت، ایتالیایی، عثمانی و خورام ماهی داشته که به صورت شبانه روزی برای توریست ها و گردشگران تور آلانیا غذا و نوشیدنی سرو میکنند. این هتل بزرگ پنج ستاره، حدود 150 متر ساحل اختصاصی داشته و پانزده هزار مترمربع از خود را به پارک آبی اختصاص داده. علاوه بر این پارک آبی، هتل اتوپیا استخرهای روباز، حمام سنتی، بوفه و سالن بازی کودکان، آبگرم و اسپا، قلیان سرا، ماهی درمانی، خدمات عکاسی، مسیر پیاده روی در باغ، سالن ورزشی و سالن ماساژ دارد.

رستوران ها و امکانات رفاهی هتل اتوپیا آلانیا

دسترسی های نزدیک به هتل اتوپیا آلانیا

از مرکز شهر تا هتل اتوپیا آلانیا چهل دقیقه، تا آلانیا مارینا چهارده کیلومتر و تا فرودگاه قاضی پاشا 22 کیلومتر راه است. همینطور با اقامت در این هتل پنج ستاره، به جاذبه های گردشگری خوبی مثل داملاتاش، خیابان Keykubat Caddesi و بیشتر مراکز تجاری و تفریحی دسترسی خواهید داشت. فاصله هتل اتوپیا آلانیا تا فرودگاه بین المللی 155 کیلومتر است. 

آردینی اوخو
سه شنبه 14 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

بهترین ساحل های پوکت تایلند کدام است؟

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

بهترین ساحل های پوکت تایلند کدام است؟

پوکت تایلند سالانه میلیونها توریستها را با تور پوکت پذیرا میباشد چرا که این جزیره 720 کیلومتر مربع دارای سواحل زیبا و جذاب و همچنین بکر و دست نخورده ای میباشد با توریاب همراه شوید تا لیست 20 ساحل برتر پوکت تایلند را مشاهده نمائید و اطلاعات تکمیلی هر کدام را همراه با عکس و ویدیو مشاهده نمائید.برای رزرو تور تایلند و تور پوکت با آژانسهای مسافرتی توریاب در ارتباط باشید.همچنین میتوانید بهترین سواحل تایلند را در مطلب جداگانه مشاهده نمائید.در لیست زیر میتوانید 20 ساحل برتر پوکت را بر اساس آخرین رتبه بندی جهانی مشاهده نمائید:{با کلیک روی اسم ساحلها توضیحات بیشتر و عکسهای ساحل را مشاهد کنید}

بهترین ساحل های پوکت

روی سواحل زیر کلیک کنید

  1. ساحل فریدم "آزادی"بیچ پوکت تایلند Freedom Beach Phuket
  2. ساحل پاتونگ"پتونگ" بیچ پوکت تایلند Patong Beach phuket
  3. ساحل کامالا بیچ پوکت تایلند Kamala Beach phuket
  4. ساحل لاگونا بیچ پوکت تایلند Laguna beach phuket
  5. ساحل کارون بیچ پوکت تایلند Karon Beach phuket
  6. ساحل کاتا بیچ پوکت تایلند Kata Beach phuket
  7. ساحل مای خائو بیچ پوکت تایلند mai khao beach phuket
  8. ساحل نای هارن بیچ پوکت تایلند Nai Harn Beach phuket
  9. ساحل کاتا نوی بیچ پوکت تایلند Kata Noi Beach phuket
  10. ساحل لیم سین بیچ پوکت تایلند Laem Singh Beach phuket
  11. ساحل یا نه یو بیچ پوکت تایلند Ya Nui Beach phuket
  12. ساحل بانگتائو بیچ پوکت تایلند Bangtao Beach phuket
  13. ساحل سورین بیچ پوکت تایلند  Surin Beach phuket
  14. ساحل پارادایس بیچ پوکت تایلند Paradise Beach phuket
  15. ساحل پانسی بیچ پوکت تایلند Pansea Beach phuket
  16. ساحل نای یانگ بیچ پوکت تایلند Nai Yang Beach phuket
  17. ساحل نیتون بیچ پوکت تایلند Naithon Beach phuket
  18. ساحل آو سینی بیچ پوکت تایلند  Ao Sane Beach phuket
  19. ساحل بنانا بیچ پوکت تایلند Banana Beach phuket
  20. ساحل پان وا بیچ پوکت تایلند Panwa Beach phuket
  21. ساحل راوای بیچ پوکت تایلند Rawai Beach phuket

در رابطه با تور تایلند و راهنمای سفر به پوکت و جاذبه های گردشگری پوکت و همچنین انتخاب هتل های پوکت میتوانید از مطالب توریاب استفاده کنید و یا سفرنامه پوکت را خوانده و نظرات خود را پس از سفر از تور پوکت به ما بگوئید.

آردینی اوخو
جمعه 10 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

مرکز خرید سنتر فستیوال پوکت

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

مرکز خرید سنتر فستیوال پوکت

مرکز خرید سنتر فستیوال پوکت

یکی از مراکز خرید بزرگ در پوکت سنترال فستیوال است. این مرکز خرید بزرگ در منطقه پاتونگ، سر تقاطق اصلی ورودی این شهر قرار دارد. بنابراین اگر در منطقه پاتونگ اقامت داشته باشید به راحتی میتوانید به مرکز خرید سنتر فستیوال پوکت دسترسی داشته باشید. در واقع مرکز خرید سنتر فستیوال مرکز خرید اصلی این جیزره شگفت انگیز و جذاب است. بیشتر از 120 فروشگاه در این مرکز خرید در زمینه های الکترونیکی، کتاب، لوازم منزل، پوشاک و ... فعالیت میکنند. این مرکز خرید یک روز که هیچ 2 روز از وقت شما را میگیرد. خرید کردن خصوصا برای خانم ها یکی از لذت بخش ترین کارهاست مخصوصا اگر این خرید در سنتر فستیوال پوکت باشد. مرکز خرید سنتر فستیوال تنها مختص خرید نیست شما میتوانید بروزترین فیلم های دنیا را در سینماهای سنتر فستیوال دیده و خوشمزه ترین غذاهای بین المللی، به خصوص فرانسوی، ژاپنی و تایلندی در پوکت را در این مرکز خرید داشته باشید. بهترین برندها از پوشاک در سنتر فستیوال شعبه داشته همینطور انواع اسباب بازی فروشی ها، لوازم کودکان، پوشاک، محصولات ابریشمی، لوازم منزل، کیف های مسافرتی، ساعت های مچی مارک و جوهرات از محصولاتی است که در این مرکز خرید به فروش میرسد. نکته ای که توریست ها و گردشگران تور پوکت باید حتما به آن توجه کنند این است که در زمان خرید از سنتر فستیوال حتما رسید هر خرید خود را داشته باشید چرا که در قسمت مالیات کوپن هابپس گیری مالیات ارزش افزوده های پرداخت شده در فرودگاه باید نشان داده شده و هزینه مالیات پرداختی را پس بگیرند.  

مرکز خرید سنتر فستیوال پوکت

فروشگاهB2Sدر مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت

این قسمت از مرکز خرید مختص کتاب ها و لوازم التحریر است. هر کتابی به هر زبان دنیا و هر ژانری که بخواهید b2s پیدا خواهید کرد. همینطور لوازم التحریر مارک دار و حرفه ای تا لوازم التحریر ابتدایی برای کودکان. نورپردازی بسیار خوبی برای این قسمت از مرکز خرید در نظر گرفته شده. فروشگاه B2S علاوه بر کتاب و لوازم التحریر DVD های خوب و ارزان قیمتی هم دارد. به طور کل هرچیزی که در این B2S پیدا میکنید نصف قیمت بازار هستند.

آردینی اوخو
جمعه 10 خرداد 1398
بؤلوملر : گردشگری,

در مشهد به کدام رستورانها و کافه‌ها برویم؟

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

آیا رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک مشهد را می‌شناسید؟ اگر در این شهر هوس غذا یا نوشیدنی ویژه‌ای را بکنید به کدام رستوران یا کافه می‌روید؟ انتخاب رستوران خوب با غذاهای باکیفیت، آن‌هم در شهر بزرگی مثل مشهد –به‌ویژه اگر مسافر باشید- کار دشواری است. مشهد هم مانند سایر شهرهای دیگر ایران پُر است از رستوران‌ها و کافه‌های مختلف که هرکسی با توجه به ذائقه‌اش نظری درباره‌ی آنها دارد.

در مشهد کجا غذا بخوریم؟

از آن‌جایی که سلایق افراد متفاوت است و از طرفی مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران با رستوران‌ها و کافه‌های زیاد است، این لیست بسیار متنوع است و شما می‌توانید متناسب با علاقمندی خود، بهترین میز ناهار یا شام خود در مشهد را انتخاب کنید.

رستوران سدروس

رستوران لوکس سدروس
عکس از: hellomashhad.com

شعار گروه رستوران‌های سدروس می‌گوید: سدروس تجربه‌ای متفاوت از طعم و پذیرایی ایرانی. رستوران سدروس دارای ۴ شعبه است. اگر در تور ارزان مشهد دنبال رستورانی مطمئن با فضا و غذایی مطلوب و خوش‌مزه می‌گردید، سدروس گزینه‌ی مناسبی است. عاشقان غذاهای ایرانی -مانند کباب و انواع پلو و خورش- در این رستوران دلی از عزا درمی‌آورند.

شعبه‌ی بسیار زیبای اول با ظرفیت ۱۰۰ نفر و امکانات پیک رایگان و کترینگ در بلوار سازمان آب، شهید صادقی ۱۳ قرار دارد. تلفن: ۳۰۶۰ ۳۷۲۳ ۰۵۱
شعبه‌ی دوم -با فاصله‌ی ۱۰۰۰ متری از حرم امام رضا (ع)- در بلوار ۱۷ شهریور واقع شده است. تلفن: ۷۲۰۰ ۳۳۶۹ ۰۵۱ شعبه‌ی سوم در رضاشهر قرار دارد و هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب پذیرای مشتریان است. تلفن: ۲۰۲۰ ۳۸۷۶ ۰۵۱
شعبه‌ی چهارم بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند غذایشان را در «باغ ایرانی» در آلاچیق‌ها و کنار رودخانه‌ی مصنوعی میل کنند. همچنین اگر از طرفداران نان‌های داغ و تازه‌ازتنوردرآمده هستید، باید بگوییم این شعبه یک نانوایی هم دارد. کافی‌شاپ و پارک کودک از امکانات دیگر این شعبه‌اند که در جاده‌ی شاندیز قرار دارد و از بزرگ‌‌ترین و مجهزترین رستوران‌های مشهد به شمار می‌رود. تلفن: ۶۷۰۵ ۳۸۴۳ ۰۵۱

رستوران ایتالیایی میلان

رستوران ایتالیایی میلان
عکس از: hellomashhad.com

رستوران میلان یک خبر خوب برای طرفداران غذاهایی ایتالیایی -پاستا، اسپاگتی، استیک و لازانیا- است؛ البته میگو و سالمون نیز در این رستوران سِرو می‌شوند. پیتزاهای میلان به سبک‌وسیاق پیتزاهای ایتالیایی نان‌های نازک دارند و در تنور طبخ می‌شوند. یک مژده‌ی خوب به کسانی که علاقه‌ی زیادی به خرید دارند؛ رستوران میلان در یکی از مناطق تجاری مشهد قرار گرفته و می‌توانید پس از خرید از غذاهای خوش‌مزه‌ی آن میل کنید. رستوران میلان هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب (به استثنای شنبه‌ها که از ۱۲ ظهر شروع به کار می‌کند) پذیرای مشتریان است. آدرس: بلوار سجاد، بزرگمهر شمالی ۲، هتل آپارتمان آران، طبقه اول. | تلفن: ۵۲۶۵ ۸۱ ۱۸ ۰۵۱

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم مخصوص کباب‌خورانی است که به قدمت و شهرت رستوران اهمیت می‌دهند. این رستوران در سال ۱۳۵۹ افتتاح شد و بر اساس اطلاعات وب‌سایت رستوران اکنون دارای ۳ شعبه است؛ شعبه‌ی اول در بلوار خیام و شعبه‌های دوم و سوم در برج آلتون قرار دارند. آدرس شعبه‌ی اول: انتهای خیام شمالی، مجتمع مروارید. | تلفن: ۰۰۱۴ ۵۳ ۳۷ ۰۵۱
آدرس شعبه‌های دوم و سوم: خیابان دانشگاه، برج آلتون. | تلفن: ۱۲۰۸ ۴۹ ۳۸ ۰۵۱

رستوران باغ زیتون

چیزی که اول از همه در رستوران غذاهای ایتالیایی باغ زیتون جلب توجه می‌کند، فضای باز و زیبای آن است. بر اساس گفته‌های کاربران، غذاهای رستوران کیفیت خوبی دارد. ظاهرا در باغ زیتون از سوسیس و کالباس استفاده نمی‌شود و به‌جای استفاده از فریزر، خرید روزانه دارند؛ قیمت بالای رستوران از همین کیفیت متفاوت نتیجه می‌شود. رستوران دو شعبه دارد که شعبه اول در بلوار ملک‌آباد، ملک‌آباد ۱۳، نبش چهار راه اول و شعبه‌ی دوم در بلوار سجاد، خیابان بهار ۱۰ واقع شده است. تلفن شعبه‌ی اول:۲۳۳۶ ۶۱ ۳۷ ۰۵۱ |‌ تلفن شعبه‌ی دوم: ۱۳۸۲ ۶۲ ۳۷ ۰۵۱

رستوران نسیم لبنان

رستوران لبنانی نسیم
عکس از:

نکته‌ی جالب درباره نسیم لبنان این است که صاحب رستوران، عرب است. در این رستوران لبنانی برای پخت غذا از یک تنور بزرگ استفاده می‌کنند. ادویه‌های به‌کار‌رفته در طعم‌ها، غذاهای نسیم لبنان را متمایز کرده است و تنوع غذا آن‌قدر بالاست که انتخاب را برای مشتری‌ها سخت می‌کند. از دیگر نکات مثبت رستوران این است که به هیچ عنوان سوسیس و کالباس در غذاها (حتی پیتزاها) استفاده نمی‌شود. خبر خوب بعدی این است که قیمت‌ها کاملا معقولند. آدرس: خیابان اسدالله زاده. | تلفن: ۳۸۴۸۴۰۱۰ ۰۵۱

رستوران معین درباری

رستوران معین دربار
عکس از: kojaro.com

این رستوران در سال ۱۲۸۰ –هم‌زمان با سلطنت مظفرالدین شاه- افتتاح شد و بهترین گزینه برای عاشقان چلوکباب است. اگر می‌خواهید کباب برگ، شیشلیک و ماهیچه‌ نوش‌ جان کنید، معین درباری بهترین میزبان است. صف‌های طولانی معین درباری ممکن است خسته‌تان کند، اما کیفیت، قیمت مناسب و برخورد خوب کارکنان ارزش این انتظار را دارد. آدرس: خیابان پاسداران (جم)، مقابل هتل باختر. | تلفن: ۸۵۹۸۹۸۵-۰۵۱

رستوران احسان

رستوران احسان مشهد
عکس از: kojaro.com

اگر در محدوده‌ی میدان احمدآباد بودید و دنبال یک رستوران خوب می‌گشتید، رستوران قدیمی احسان را پیشنهاد می‌کنیم. منوی رستوران شامل انواع چلوکباب‌ها، ماهی، میگو، استیک، برخی غذاهای ایتالیایی و انواع دسرها است. این رستوران پارکینگ اختصاصی هم دارد. آدرس: میدان احمدآباد، نبش بلوار صدرا، جنب بانک صادرات. | تلفن: ۳۸۴۰۲۲۶۰-۰۵۱

مجتمع گردشگری باباقدرت

برای نفس‌کشیدن در حال‌و‌هوای دوره‌ی قاجار باید به مجتمع باباقدرت بروید. این مجتمع – با قدمتی ۲۰۰ ساله- متعلق به دوران قاجار است و جزء آثار ملی محسوب می‌شود. بابا قدرت دارای رستوران سنتی، یک چای‌خانه و بازارچه‌ی سنتی است. البته در منوی رستوران غذاهای غیرسنتی هم پیدا می‌شود. آدرس: انتهای بازار امام رضا (ع)، میدان ۱۷ شهریور، بلوار صدر، نبش صدر ۱۶. |‌ ساعت کار: از ۱۲ ظهر تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۱۲ شب | تلفن: ۳۳۴۴۰۸۰۳-۰۵۱

رستوران کلبه

رستوران کلبه مشهد
عکس از: mashhad.me

غذاهای خوش‌مزه‌ و اخلاق خوش کارکنان از ویژگی‌های اصلی رستوران کلبه‌اند. قیمت غذاها معقول و منوی رستوران شامل غذاهای ایرانی، ایتالیایی و فست‌فود است. آدرس: هاشمیه ۱۸، دور میدان وصال، بلوار هاشمیه، نبش هاشمیه ۱۸. | ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۱۲:۳۰ شب | تلفن: ۳۸۸۳۱۸۵۵-۰۵۱

رستوران رضایی

رستوران رضایی مشهد
عکس از: hellomashhad.com

اگر دنبال معروف‌ترین چلوکبابی مشهد می‌گردید، رستوران رضایی اولین پیشنهادی است که از هرکسی می‌شنوید. رستوران رضایی جزء رستوران‌های قدیمی مشهد است و در سال ۱۳۳۶ – با نام یاس- تاسیس شده است. منوی آن شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی است و البته چلوکبابش جایگاه دیگری بین مردم دارد. خبر دیگر این‌که روزهای پنج‌شنبه و جمعه صبحانه هم سِرو می‌شود. ساعت کار: ۱۱:۳۰ تا ۱۵:۳۰، و از ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰
شعبه‌ی ۱: خیابان آبکوه، تقاطع کلاهدوز. | تلفن :۳۸۴۴۲۰۰۰-۰۵۱
شعبه‌ی ۲: میدان آزادی، مقابل پارک ملت. | تلفن :۳۶۰۹۲۴۴۴-۰۵۱
شعبه‌ی ۳: خیابان آخوند خراسانی(خیابان خاکی)، نبش آخوندخراسانی ۱۰/۲. | تلفن :۳۲۲۱۱۱۰۰-۰۵۱
شعبه‌ی ۴: شهربابل،کمربندی غربی، بلوارجانبازان، بین توحید ۱و۳.‌ | تلفن :۰۱۱۳۲۳۶۳۰۴۰
شعبه‌ی ۵: بلوارشهید منتظری، مقابل سازمان صداوسیما. | تلفن : ۳۸۴۶۸۱۰۰-۰۵۱
شعبه‌ی ۶: بلوار وکیل‌آباد، بین جلال آل‌احمد و سروش. | تلفن : ۳۶۱۴۶۲۰۰-۰۵۱

رستوران گیاهی‌خانه

رستوران گیاه خواران
عکس از:

حالا نوبت گیاهخواران است. بر اساس نظر کاربران رستوران گیاهی‌خانه قیمت‌های ارزان و کیفیتی متوسط دارد. آدرس: هاشمیه ۲۸، پلاک ۳۶. | تلفن: ۳۸۸۴۰۹۰۱-۰۵۱ | ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۵:۳۰، و از ۱۸ تا ۲۳:۳۰.

حلیم پارس

حلیم پارس مشهد
عکس از: mrtaster.com

طرفداران حلیم باید بدانند مشهدی‌ها روی حلیمْ قیمه، شکر و دارچین می‌ریزند و با نوشابه می‌خورند. اگر هوس کردید این غذای جالب و جدید را بخورید، حلیم پارسه گزینه‌ی مناسبی است. آدرس: ابتدای بلوار معلم. |‌ تلفن: ۳۶۰۵۹۳۷۰-۰۵۱

رستوران سیلوانا

رستوران سیلوانا جهت مناسبت ها
عکس از: mrtaster.com

برای فرار از غذاهای تکراری، سیلوانا اولین گزینه‌ای است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. رستوران سیلوانا در یکی از قدیمی‌ترین نقاط مشهد قرار دارد -جایی که بیشتر مشهدی‌ها با آن خاطره دارند. این رستوران در مقایسه با رستوران‌های دیگر شهر فضایی زیبا و آرامش‌بخش دارد. اگر از طرفداران سوپ لابستر، سالاد گوشت گریل‌شده، نوشیدنی فلامینگوفیله مینیون و ماهیچه با سس هستید، می‌توانید همه‌ی این غذاها را در سیلوانا بچشید. کیفیت و طعم متفاوت در این رستوران حرف اول را می‌زند. آدرس: بلوار ملک آباد‌. | تلفن: ۳۷۶۶۵۲۵۲-۰۵۱

دیزی‌سرای سعیدی

نوبتی هم که باشد نوبت یک دیزی بی‌نظیر است. دیزی سعیدی یکی از بهترین رستوران‌های دیزی‌فروشی مشهد است. آدرس: گاراژ دارا، کوشش ۱۳‌. | تلفن: ۳۸۵۹۰۲۳۹-۰۵۱

رستوران ایتالیایی نارون

رستوران دنج و صمیمی نارون بهترین اردور قارچ و بادمجان، پنه گوشت و راویولی، کانلونی و نوشیدنی مارگارینا را سِرو می‌کند. آدرس: ملک آباد، خیابان فرهاد، فرهاد ۲۵. | تلفن: ۳۷۶۶۶۰۸۱-۰۵۱‌ | ساعت کار: هر روز از ۸ صبح تا ۱۰ شب

رستوران ارکیده سیاه

رستوران ارکیده سیاه
عکس از: seeiran.ir

اگر از آن دسته افرادی هستید که کلاس کار و شیک بودن محیط رستوران برایتان مهم است، ارکیده سیاه مخصوص شماست. منوی رستوران ارکیده سیاه شامل غذاهای ایتالیایی، پیتزا، فرنگی، پاستا، دریایی، بین‌المللی و سالاد است. آدرس: خیابان فرهاد، فرهاد ۲۵. |‌ تلفن: ۳۷۶۲۶۲۸۳-۰۵۱ | ساعت کار: از ۱۱ ظهر تا ۱۱ شب

طباخی طلوع

روی سخن ما با طرفداران کله‌پاچه است! در سفر خود طباخی طلوع را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که هر روز تنها تا ساعت ۹ صبح برای خوردن این غذای خوش‌مزه وقت دارید. آدرس: بلوار وکیلآباد، بعد از سه‌راه آب‌وبرق، بین وکیل‌آبد ۳۵ و ۳۷.

اغذیه آفریقا یا ساندویچی حسین کثیف

رستوران حسین کثیف
عکس از: mrtaster.com

اگر خیلی گرسنه بودید و هوس ساندویچ، بندری، املت یا ماکارونی -با قیمت پایین- کردید، ساندویچی حسین کثیف در خدمت شماست. ماکارونی، املت، هات‌داگ و مغز را حتما امتحان کنید؛ ممکن است از غذاهای دیگر خیلی خوش‌تان نیاید. آدرس: خیابان استاد یوسفی، روبه‌روی دانشکده مهندسی، اغذیه آفریقا.

رستوران ملت

رستوران ناب ملت
عکس از: irandehkadeh.com

رستوران ملت نیز از رستوران‌های قدیمی مشهد است که به‌خاطر برگ و جوجه‌اش معروف است. منوی رستوران شامل انواع چلوکباب است. آدرس: بلوار وکیل آباد، نبش وکیل آباد ۱۵. |‌ تلفن:۳۶۰۱۲۹۰۰-۰۵۱ | ساعت کار: هر روز از ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰

رستوران ارم شاندیز

رستوران ارم شاندیز
عکس از: irandehkadeh.com

اگر هوس خوردن شیشلیک خوش‌مزه یا ماهیچه به سرتان زد، بی‌معطلی راهی ارم شاندیز شوید. منوی این رستوران شامل غذاهای ایرانی است و باید بگوییم قیمت‌ها کمی تندند. نگران خودروتان نباشید؛ می‌توانید در پارکینگ رستوارن پارکش کنید. آدرس: جاده‌ی شاندیز، نرسیده به میدان دوم، حاشیه‌ی سمت چپ خیابان. | تلفن: ۳۴۲۸۴۰۰۰-۰۵۱ |‌ ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ و از ۲۰ تا ۲۴

رستوران‌ها و فست‌فودهای مجتمع فرهنگی ورزشی کوهسر

رستوران بیبلوس

رستوران بیلوس مشهد
عکس از: kouhsar.com

رستوران بیبلوس که مخصوص غذاهای ایرانی است در طبقه‌ی دوم قرار گرفته و یک تراس تابستانی هم دارد. تلفن:۰۹۱۵۱۳۱۱۳۴۹

رستوران آینه

رستوران آینه مشهد
عکس از: kouhsar.com

این رستوران برای برگزاری میهمانی‌های خصوصی و خانوادگی مناسب است. تلفن: ۳۸۸۱۱۵۱-۰۵۱

رستوران hotpot

هات پات رستوران
عکس از: kouhsar.com

رستوران دیگر مجتمع -hotpot- دارای چشم‌اندازی بسیار زیباست. تلفن: ۰۹۳۰۱۵۰۱۲۰۰

فست‌فود سی‌سی

تلفن: ۰۹۳۹۱۶۳۹۹۲۱ |‌ آدرس مجتمع: بین هاشمیه ۶۰ و ۶۲، مجتمع کوه‌سر.

کافه گردی در مشهد

در یک گشت شهری و پس از گردش روزانه در مشهد، یک نوشیدنی سرد یا گرم حسابی می‌چسبد. حالا کجا؟ لیستی از کافه‌های مشهد در اختیار شماست تا انتخاب کنید.

کافه نانو

کافه نانو

کافه نانو یکی از کافه‌هایی است که که تمام کاربران به آن رای مثبت داده‌اند و از تمام مواردی که یک کافه‌ی خوب باید داشته باشد -مانند فضای دلنشین، برخورد کارکنان، کیفیت و طعم صبحانه و نوشیدنی‌ها- تعریف کرده‌اند. آدرس: بلوار احمد آباد، بین ابوذر ۱۰ و ۱۲.

کافه سید

رستوران و کافه سید
عکس از: hellomashhad.com

اگر صبح زود هوس املت کردید، یکراست سراغ کافه‌ی سید بروید. شاید ظاهر این کافه مانند دیگر کافه‌ها لوکس نباشد اما توصیه شده که حتما صبحانه‌ی این‌جا را امتحان کنیم. آدرس: خیابان دستغیب.

کافه ۸۱

کافه ۸۱ از آن کافه‌های دنج و کوچک است که می‌تواند به پاتوقی پُر از خاطره تبدیل شود. آرامش و خوراکی‌های خوش‌مزه‌ی کافه تحسین کاربران را موجب شده است. آدرس: سجاد شهر، حامد ۹.

کافه کیوسک

کافه کیوسک مشهد
عکس از: fr.foursquare.com

برای خوردن قهوه، سالاد، کرپ، کیک و غذاهای خوشمزه –حتما- روی کافه کیوسک حساب باز کنید. آدرس: بلوار سجاد، حامد جنوبی ۱۲.

کافه نبات

نبات کافی شاپ
عکس از:

برای خوردن میلک شیک‌ بادام‌زمینی، استیک مرغ، کیک شکلاتی، قهوه، گریل چیکن (که قیمتش کمی بالاست)، کیک هویج، هات‌چاکلت مغزدار، کاپوچینو و سالاد سزار خوشمزه می‌توانید به کافه نبات بروید. لازم به گفتن است که این کافه فضایی بسیار دنج و کارکنانی خوش‌برخورد دارد. آدرس: بلوار سلمان فارسی، نرسیده به خیابان فلسطین، نبش صفا.

کافه دارکوب

رستوران ارکیده سیاه
عکس از: seeiran.ir

کافه دارکوب از آن‌دست کافه‌هایی است که نیمی از آن تعریف کرده‌اند و نیمی دیگر ناراضی بوده‌اند. سیگار کشیدن در این مکان آزاد نیست اما درعوض فضای دنجی دارد. آدرس: انتهای خیابان سناباد ۴۰، خیابان سلمان فارسی، مقابل کفایی ۱۹.

کافه شکر

کافه شکر مشهد
عکس از: hellomashhad.com

کافه شکر برای خوردن قهوه‌ی خوش‌مزه و خوش‌عطر، پاستا، فوندو و شکلات گلاسه انتخاب خوبی است. فضای کافه بزرگ و بسیار دلپذیر است و از همه مهم‌تر برخورد مودبانه‌ی کارکنان است. کافه اینترنت دارد و سیگار در آن ممنوع است. آدرس: بلوار سجاد، خیابان بهارستان.

کافه کوک

کافه کوک مشهد
عکس از: hellomashhad.com

برای خوردن صبحانه، نوتلا، کیک، چای، پاستا و انواع نوشیدنی‌های خوشمزه به کافه کوک بروید. فضای کافه بسیار زیباست و رفتار کارکنان مجذوب‌تان می‌کند. آدرس: بلوار خیام، خیام ۱۰، خیابان زنبق.

کافه کتاب آفتاب

کافه کتاب آفتاب مشهد
عکس از: hellomashhad.com

کافه کتاب آفتاب بهترین مکان برای عاشقان کتاب است. بر اساس نظر کاربران این مکان بهترین جا در مشهد برای خواندن کتاب‌های خوب و نوشیدن قهوه‌ی خوش‌طعم -و البته دیگر نوشیدنی‌ها- است. آدرس: چهارراه دکترا، بازار ناشران گلستان.

کافه لئون

کافه لئون هم نظرهای مثبت و منفی یکسانی دارد اما اگر دنبال جایی دنج با منظره‌ی زیبا، قهوه و چیزکیک خوش‌مزه می‌گردید، لئون محل مناسبی است. آدرس: بزرگراه کلانتری، مجموعه توریستی آبادگان ایران، برج B1-1.

در این مقاله به بررسی رستوران های خوب مشهد می‌پردازیم. شما می‌توانید از طریق تور مشهد با پروازهای ارزان چارتری از این رستوران‌های زیبا دیدن فرمایید.

آردینی اوخو
دوشنبه 6 خرداد 1398
بؤلوملر :

راهنمای سفر به مشهد

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

راهنمای سفر به مشهد ، راهنمای سفر به مشهد یکی از بخش های مورد نظر هر مسافری برای سفر به مشهد میباشد.شما برای سفر به مشهد نیاز به راهنما دارید و کلیه خرج هایی که قرار است انجام دهید باید یک لیست داشته باشید که برای شما این لیست را آماده کرده ایم تا قبل از سفر به مشهد هزینه این سفر زیارتی را بدانید.مشهد مقدس قطعا یکی از توریستی ترین شهرهای ایران میباشد که سالانه میلیونها گردشگر و مسافر و زائر امام رضا (ع) برای زیارت از شهرهای داخلی ایران و کشورهای دیگر به مشهد سفر میکنند.

مشهد مقدس

برای سفر به مشهد راه های مختلفی وجود دارد شما میتوانید با ماشین شخصی خود یا با قطار ، هواپیما و یا با تورهای مشهد به این شهر زیبا سفر کنید.اما در یک راهنمای سفر به مشهد در یک سفر دو الی سه روزه به مشهد مقدس میتوانید بفهمید چقدر هزینه بر میباشد؟ما در این پست ما قصد داریم کاملترین راهنمای سفر به مشهد را در اختیارتان بگذاریم تا راحت تر بتوانید بهترین کار را انجام دهید و در هزنیه سفر به مشهد مدیریت مالی داشته باشید.در این پست راهنمای سفر به مشهد همراه ما باشید.

فاصله تهران تا مشهد

ما برای مثال فاصله شهر تهران تا مشهد را کامل برسی میکنیم (با توجه به اینکه تهران پایتخت میباشد اکثر مردم فاصله شهر خود تا تهران را میدانند) برای رفتن از تهران به مشهد با ماشین شخصی خود دو مسیر وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید یکی جاده قدیمی شاهرود یا گرمسار میباشد که فاصله تهران تا مشهد از جاده شاهرود 900 کیلومتر میباشد.

مشهد مقدس

شما در سفر به مشهد از جاده شاهرود از شهرهای « گرمسار ، سرخه ، سمنان ، دامغان ، شاهرود ، سبزوار و نیشابور » عبور میکنید و سپس به مشهد مقدس میرسید.این جاده بیشتر کویری و خشک بوده و اتوبان میباشد و راحت میتوانید به مشهد برسید.میانگین زمانی رسیدن به مشهد از این جاده 9 ساعت میباشد.

اما دیگر مسیری که میتوانید انتخاب کنید جاده استان مازندران میباشد البته در اپتدای این مسیر هم شما با دو جاده تا شهر آمل رو به رو هستید یکی جاده هزار و یکی هم جاده فیروزکوه میباشد که جاده هراز حدود 20 دقیقه نزدیکتر است نیست به جاده فیروزکوه اما در زمستان رانندگی در جاده هراز بسیار خطرناک بوده.اما ما جاده هراز را مدنظر داریم فاصله این مسیر 950 کیلومتر بوده و حدود 9 نیم ساعت زمان میبرد تا به مشهد مقدس برسید.شما در این مسیر از شهرهای معروف « آمل ، بابل ، قائم شهر ، ساری ، بهشهر ، گلوگاه ، گرگان ، گالیکش ، آشخانه ، بجنورد ، قوچان ، چناران » عبور کرده و سپس به مشهد مقدس میرسید.

مشهد مقدس

جاده آمل بسیا زیبا بوده و ترافیک در این جاده به دلیل اینکه مسیرهای شمالی ایران است بیشتر بوده و از شهرهای زیبادی عبور خواهید کرد و همین امر ممکن است زمان رسیدن شما به مشهد مقدس را کمی طولانی تر کند.لازم است بدانید این مسیر دارای ماموران راهنمایی و رانندگی بیشتری بوده و در طول مسیر هم دوربین های زیادی وجود دارد.میانگین سرعت از این جاده با سواری 110 کیلومتر برساعت میباشد.

مشهد مقدس

نکته : در سفر با اتوبوس به مشهد لازم است بدانید که اتوبوس های تهران به مشهد از مسیر جاده سمنان و شاهرود رفته و از شهرهای شمالی ایران عبور نخواهند کرد.

سفر به مشهد با ماشین شخصی

اکثر خانواده هایی که دارای ماشین شخصی میباشد در اولین انتخاب به این نتیجه میرسند که با ماشین شخصی خود به مشهد سفر کنند دلایل آن هم کاملا مشخص میباشد که میتوانند راحت تر باشند هرجا بخواهند توقف میکنند و از مسیری که مدنظرشان باشد میروند.

مزایا و معایب سفر به مشهد با ماشین شخصی را در این بخش به شما خواهیم گفت؛

خوبی های سفر با ماشین شخصی به مشهد ، شما وقتی با سواری خود به مشهد سفر کنید میتوانید از هر مسیری که مدنظرتان هست رفته و از زیبایی های مسیر لذت ببرید و توقف نمایید.پیشنهاد ما به زائرین ماشین شخصی به مشهد مسیر جاده شمال یعنی آمل میباشد.قطعا با انتخاب این مسیر شما میتوانید نهایت لذت را برده  از زیبایی های این شهر ها هم استفاده کنید و البته در بین راه میتوانید دریا هم بروید و در شهرهای استان گلستان هم میتوانید از طبیعت و جنگل های بکر انجا لذت ببرید.

اگر شلوغی مسیر و یا زمان برای شما مهم نباشد یک روز خود را به گشتن در این شهرها اختصاص دهید.در بین راه جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که میتوایند از آنها دیدن کنید و تصاویر خاطره انگیز خود را ثبت نمایید.

مشهد مقدس

معایب سفر به مشهد با ماشین شخصی : باید در نظر داشته باشید اگر قرار است به مشهد سفر کنید و یک راننده بیشتر همراه شما نیست و عجله دارید بهترین گزینه جاده سمنان میباشد با توجه به اینکه این مسیر بیشتر کویری بوده توقف کمتری خواهید داشت و زودتر به مقصد خواهید رسید.اما در جاده های شمالی باید حداقل دو راننده باشید تا در مسیری 1000 کیلومتری همراه شما باشد.

هزینه سوخت برای ماشین به مشهد را باید مدنظر داشته باشید برای مثال اگر خودروی شخصی شما سمند باشد و مشکل فنی نداشته باشد میانگین صدی 8 بسوزاند در این مسیر چیزی حدود 80 الی 90 لیتر باید بنزین به ماشین بزنید تا به مقصد برسید.

سفر به مشهد با اتوبوس

یکی دیگر از گزینه های سفر به مشهد اتوبوس میباشد.شما اگر از تهران به مشهد با اتوبوس بخواهید بروید باید بدانید که اتوبوس ها از مسیر جاده سمنان به مشهد میروند و چیزی حدود 12 تا 15 ساعت در راه هستید تا به مشهد برسید.شما با اتوبوس دو انتخاب دارید میتوانید با اتوبوس vip به مشهد سفر کنید یا اتوبوس های معمولی که هزینه اتوبوس معمولی نصب هزینه اتوبوس vip میباشد.

مشهد مقدس

اتوبوس ها در این مسیر در دو الی سه جا توقفی یک ربعه خواهند داشت و باقی مسیر را بدون توقف حرکت میکنند.میانگین سرعت اتوبوس نیز 90 کیلومتر بر ساعت میباشد.اگر شما مشکل خستگی راه و یا کمر درد را ندارید که چندین ساعت را بر روی صندلی بنشینید از اتوبوس استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است سفر بدی را تجربه کنید.

 

سفر به مشهد با قطار

گزینه بعدی سفر به مشهد با قطار میباشد.یکی از راه های راحت رسیدن به مشهد به صورت ریلی و با قطار میباشد. شما در سفر به مشهد با قطار میتوانید راحت در بخش مورد نظرتون استراحت کنید.در سفر به مشهد با قطار هنگام خرید بلیت سه انتخاب دارید یا میتوانید کوپه مخصوص آقایان یا بانوان و یا معمولی را انتخاب کنید و یا میتوانید اگر به صورت خانوادگی هستید یک کوپه را کامل بگیرید و راحت سفر کنید.

قیمت بلیت قطار از تهران به مشهد متفاوت میباشد.بسته به انتخاب شما و نوع قطاری که با آن مسافرت میکنید دارد برای مثال قطار های فدک ، لوکس و گران قیمت بوده و قطار های رجا و یا جوپار قیمت های مناسبتری دارند.قیمت بلیت قطار مشهد هم از حدود 100.000 تومان شروع شده تا 500.000 تومان متفاوت میباشد.البته شما میتوانید لحظه آخری هم خریداری کنید شاید با 60.000 تومان به مشهد بروید که قیمت بسیار مناسبی میباشد.

سفر به مشهد

تمامی قطار ها دارای سرویس های بهداشتی و امکانات رفاهی بوده که در طول مسیر مشکلی نداشته باشید و پذیرایی هم انجام میشود.میانگین زمانی سفر با قطار به مشهد هم 12 ساعت میباشد.

سفر به مشهد با هواپیما

یکی دیگر از گزینه های سفر به مشهد به صورت هوایی میباشد.شما در سفر هوایی به مشهد مقدس شاید هزینه بالایی را پرداخت کنید اما راحتترین سفر ممکن را خواهید داشت و در عرض چند ساعت به مشهد خواهید رسید.در سفر به مشهد با هواپیما شما در حدود 1ساعتو نیم سفر به مشهد خواهید رسید و یکی از ویژگی های خوب سفر هوایی به مشهد لحظه ای میباشد که در فراز مشهد در حال پرواز هستید و حرم امام رضا از ارتفاع بالایی مشاهده میکنید که برای هر مسافری لذت بخش میباشد.

شما برای رفتن به مشهد با هواپیما باید به فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید و قیمت بلیت هواپیما تهران به مشهد از 250.000 تومان شروع میشود تا 700.000 تومان.البته شما اگر به صورت لحظه آخری مراجعه کنید میتوانید قیمت های خیلی مناسبتری را خریداری کنید اما ریسک پیدا نکردن بلیت را هم باید در نظر بگیرید.

سفر به مشهد

سفر به مشهد با تور مسافرتی

و آخرین و شاید بهترین گزینه سفر به مشهد سفر با تور باشد.شما با انتخاب تور مشهد بدون هیچ دردسری فقط با پرداخت هزینه میتوانید به مشهد سفر کرده و اتاق شما رزرو شده و در مشهد اقامتی چند روزه را داشته باشید و مشکلی از بابت کارهای لازمه نداشته باشید.تورهای مشهد نیز متفاوت میباشد تور هوایی مشهد ، تور ریلی مشهد و تور زمینی مشهد که هر کدام دارای امکانات و قیمت های متفاوتی میباشد که شما میتوانید انتخاب کنید.

 

سفر به مشهد

قیمت تور مشهد

قیمت های مشهد بسته به روزهای و مناسب های سال و ایام مشخص میشود کاملا معلوم است که در ایام عادی شما با هزینه ای بسیار مناسب و شاید ارزانتر از هزینه سفر شخصی بتوانید به مشهد بروید.اما در ایام خاص همانند ولادت ها و یا شهادت ها قیمت تورهای مشهد بالا بوده و البته بازهم شما ضرر نمیکند چون اگر در ایام خاص به صورت شخصی به مشهد سفر کنید هزینه های اتاق و خوراک در مشهد بالا بوده و شاید مکانی را به سختی برای استراحت پیدا کنید.

هزینه خوراک در سفر به مشهد

یکی از مهمترین بخشهایی که هر مسافری در سفر به مشهد در نظر باید داشته باشد هزینه خوراک میباشد.جدا از هزینه هایی که برای خوراک در طول را انجام میدهید ما هزینه خوراک در شهر مشهد را برای شما جویا شده و بیان میکنیم.در نظر میگیریم اگر خیلی خوب خرج نمایید و دو وعده غذایی خود را به رستوران بروید و هر وعده میانگین 20 هزارتومان خرج شود روزانه 40 تومان هزینه ناهار و شام شده و 20 هزار تومان هم هزینه متفرقه خوراک شما در طول روز شود.یعنی روزی 60.000 تومان را باید برای خوراک خود کنار بگذارید.

البته آشپزخانه هایی هم در مشهد وجود دارد که با هزینه های بسیار مناسب غذا به فروش میرسانند.برای مثال در راسته خیابان شیرازی در مسیر غربی حرم میتوانید این آشپزخانه هارا بیابید و با هزینه ای بین 6 الی 12 هزارتومان غذای خود را تهیه نمایید این هزینه برای غذاهایی همچون جوجه و کوبیده میباشد.اما با این هزینه انتظار یک غذای درجه یک با برج ایرانی را نداشته باشید.

سفر به مشهد

فست فود های مشهد

گزینه بعدی برای خوراک شما فست فودی های مشهد میباشد.شاید یکی از مقرون به سرفه ترین ها رفتن به ساندویچی باشد شما با هزینه های حدود 5 الی 25.000 تومان میتوانید ساندویچ خود را خریداری کرده و میل نمایید.توجه داشته باشید ساندویچ های اطراف هم همگی عالی نیستند پس به جایی بروید که حداقل از نظر ظاهر مناسب باشد.

سفر به مشهد

هزینه رزرو اتاق در مشهد

اساسی ترین بخش در سفر به مشهد رزرو اتاق و تهیه مکانی برای استراحت میباشد.با توجه به اینکه مشهد شهری توریستی و زیارتی میباشد مملو از مهمانسرا و هتل و سوئیت برای اجاره میباشد.اگر شما بخواید در نزدیکی حرم اقامت داشته باشید و اتاقی را رزرو کنید طبیعتا باید هزینه بیشتری را نسبت به هتل هایی که از حرم دورتر میباشند را پرداخت کنید.اما با این وجود بازهم میتوانید اتاق های مناسبی را پیدا کنید.

یکی از راحترین راه ها برای رزور اتاق بدون درنظر نگرفتن هزینه رفتن به بهترین هتل های نزدیک حرم بوده که هزینه ای بین 300.000 تا 1 میلیون تومان به بسته به روزهای سال پرداخت میکنید برای هر شب اقامت در این هتل ها.اما هزنیه هتل در مشهد به صورت میانگین از 100.000 تومان تا 500.000 تومان میباشد.

سفر به مشهد

مهمانسراهای مشهد

شما نیز میتوانید به مهمانسرا بروید یکی از مقرون به سرفه ترین بخش ها میباشد که با هزینه ای بین 50 تا 150 هزارتومان برای هر شب میتوانید یک اتاقی برای استراحت خود داشته باشید.

و مورد بعدی اجاره سوئت در مشهد میباشد.شما اگر توجه کنید در دور میدان های نزدیک حرم و یا چهار راه های نزدیک حرم افرادی با در دست داشتن پلاک کارت هایی به دنبال مسافر برای اجاره سوئیت خود هستند.شما اگر در روز های عادی سال در مشهد باشید میتوانید با هزینه ای بسیار مناسب بین 70 تا 300 هزارتومان یک سوئیت کاملا در اختیار داشته باشید.

سفر به مشهد

نکاتی در مورد رزرو اتاق در مشهد :

  • برخی از هتل ها دارای صبحانه ، ناهار و شام میباشند.
  • قبل از اجاره هزینه اتاق خود اول آن را بازدید نمایید.
  • مسافت هتل تا حرم خود را در نظر داشته باشید در ایام سرد سال.
  • اگر به صورت خانوادگی به مشهد میروید برای استراحت پیشنهاد میشود به مهمانسرا مراجعه نکنید.
  • بهداشت تمامی مکان هایی که برای استراحت به آنجا میروید را در نظر داشته باشید.

بهداشت در مشهد

یکی از بخش های دیگر در سفر به مشهد در نظر داشتن بهداشت این شهر میباشد.در کل مشهد دارای بهداشت مناسبی بوده و مشکلی از این بابت نمیباشد.اما چیزی که مد نظر ماست بهداشت در خوراک مشهد و بهداشت در مکانی برای خواب در مشهد میباشد که شما باید توجه کنید اول به رستوران و یا فست فودی بروید که بهداشت خوبی داشته باشید برای تشخیص این که بهداشت کدام رستوران در مشهد مناسب میباشد میتوانید از ساکنین خود مشهد و یا مغازه دارهایی که در مسیر راه شما وجود دارد جویا شوید و یا به مکانی بروید که عملا شلوغ باشد این مکان ها عموما دارای بهداشت خوبی هستند.

بهداشت در اتاق های مشهد مورد بعدی است که همانطور گفتیم باید قبل از اینکه هزینه اتاق را پرداخت میکنید بازدیدی از انجا داشته باشید اگر اتاق مناسبی بود برای شما هزینه را پرداخت کنید.یکی از بخش های مهم هر اتاق سرویس های بهداشتی آنها میباشد که دارای بهداشت مناسبی باشد.و پیشنهاد میشود حتما همراه خود ملافه هایی را داشته باشید تا روی بالش و تخت خود پهن کنید و سپس استراحت نمایید.

سفر به مشهد

امنیت در مشهد

با توجه با اینکه مشهد شهری توریستی بوده و بسیار بزرگ است و از تمامی نقاط ایران و سایر نقاط جهان و کشور های همسایه به این شهر سفر میکنند ممکن است سوالاتی مبنی بر امنیت در این شهر پیش آید.امینت شهر مشهد در حالت کلی خوب بوده هیچ مشکلی وجود ندارد اما بازهم باید توجه و دقت داشت که به هر کسی در این شهر نباید اعتماد کنید یا ماشین های خود را در خیابان های خلوت پارک نفرمایید.اما بازهم نگرانی از این بابت وجود ندارد خوشبختانه مشهد مخصوصا در اطراف حرم دوربین های بسیاری وجود دارد و جرم کمتری صورت میپذیرد.

حمل و نقل در مشهد

با توجه به اینکه مشهد شهر بزرگی میباشد هزینه حمل و نقل و کرایه های تاکسی در این شهر همانند تهران بوده.البته مشهد هم دارای مترو میباشد که میتوانید از آنها استفاده کنید.و هزینه کرایه های تاکسی در مسیر های کوتاه ارزان میباشد اما کرایه های تاکسی به صورت دربست گران بوده و حتما دو نکته را در نظر داشته باشید قبل از اینکه تاکسی را دربست کنید کرایه مقصد را با راننده طی نمایید و نکته بعدی برای سفر خود در مشهد به راننده تاکسی بگویید از تاکسی متر استفاده نکند چون با توجه به اینکه شما مسیرهای مشهد را بلد نیستید ممکن است شمارا از مسیرهای طولانی برده و هزینه بالایی از شما دریافت کنند.

سفر به مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد

مشهد به جز حرم امام رضا (ع) که مهمترین جاذبه گردشگری این شهر میباشد ، جاذبه های گردشگری فروان دیگری دارد که اکثر مسافران این شهر از ان غافل شده و به آنجا نمیروند.شما میتوانید از جاذبه های گردشگری مشهد هماننده « کوهسنگی مشهد، باغ پرندگان مشهد ، باغ وحش وکیل آباد مشهد ، طرقبه مشهد ، خانه داروغه مشهد ، حمام شاه مشهد ، موج های آبی مشهد ، چهارباغ مشهد ، باغ ملی مشهد ، پارک ارم مشهد ، دریاچه چشمه سبز مشهد ، آرامگاه فردوسی مشهد ، آرامگاه نادرشاه مشهد ، هفت حوض مشهد ، بازار رضا مشهد و غیره ... بازدید نمایید.

سفر به مشهد

آب و هوای مشهد

مشهد دارای آب و هوای خشک میباشد.این شهر در روز دارای هوایی گرم و در شب دارای هوایی سرد است.زمستان های مشهد بسیار سرد بوده مخصوصا شب ها پس اگر در زمستان به این شهر سفر میکنید لباس های گرمی بپوشید.تابستان های مشهد نیز بسیار گرم بوده و آفتابی گرم دارد اما خوبی این آفتاب این میباشد که شرجی نبوده و اذیت کننده نیست.

سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد در فصل بهار و پاییز میباشد که دارای هوایی مناسب و لذت بخش بوده و روزهای گرمی ندارد و شب های سردی هم ندارد.اما بهترین زمان برای سفر نسب به ایام سال اگر برای شما روز خاصی مد نظر نمیباشد بهتر است در ایام عادی به مشهد سفر کنید چون هم خلوت میباشد هم به راحتی میتوانید زیارت کنید.اما اگر میخواهید ایام خوبی را انتخاب کنید پیشنهاد ما چهار مناسبت میباشد « ولادت امام رضا (ع) ، شهادت امام رضا (ع) ، اربعین حسینی در محرم و لحظه سال تحویل » این 4 ایام یکی از شلوغترین روزهای مشهد میباشد.

سفر به مشهد

سوغات مشهد

قطعا همه ما مشهد را با نخود و کشمش محبوب آن میشناسیم.سوغات مشهد نخود و کشمش ، نبات ، زعفران ، سجاده تسبیح و مهر و زرشک و غیره میباشد که این سوغات را در تمامی فروشگاه های مشهد میتوانید پیدا کنید و خریداری نمایید.اما توجه داشته باشید به جز نخود و کشمش شما سوهان هم و غیره را میتوانید خریداری کنید چیزهایی که در مشهد محبوب بوده و به عنوان سوغات خریداری میشود.

سفر به مشهد

منبع : آرامش سفر

آردینی اوخو
دوشنبه 6 خرداد 1398
بؤلوملر :