پارک طبیعی هفت حوض در مشهد : مشهد علاوه بر جاذبه های زیارتی، جاذبه های گردشگری و زیبای بسیاری دارد. یکی از جاذبه های طبیعی و زیبایی مشهد که میخواهیم معرفی کنیم، پارک طبیعی هفت حوض است. این پارک سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به سمت خود جذب می کند. پارک هفت حوض آرامشی فوق العاده داشته و در فاصله هفت کیلومتر قسمت جنوب شرقی مشهد بین کوه های خلج قرار دارد. این پارک 570 هکتار مساحت داشته و محیطی بسیار آرام و سرسبز دارد. بهترین زمانی که توریست ها و گردشگران تور مشهد میتوانند از آن بازدید کنند، فصل بهار است. در این فصل پارک مملو از پل های زیبای شقایق و شکوفه های رنگارنگ می شود، همینطور صدای جریان آب در حوضچه ها نیز منظره را زیباتر می کند. هرچند این منطقه هنوز بین مردم شناخته شده نیست، و این باعث شده تا بکر بودن خود را حفظ کند.

پارک طبیعی هفت حوض در مشهد

پدید آمدن هفت حوض مشهد

میتوان گفت آب از هزاران سال پیش در این حوضچه های جریان دارند و به همین خاطر است که توریست ها و گردشگران تور ارزان مشهد علاقه مند به بازدید از آن هستند. این حوضچه ها به خاطر جریان داشتن طولانی مدت آب و ریزش آن از حوضی به حوض دیگر سنگ های زیبایی دارند.  آب از هر حوضچه به حوضچه دیگر ریخته می شوند. به این پذیده، دولین های متعدد می گویند که به خاطر فرسوده شدن شیمیایی بوسیله باران های اسیدی در جای یکی از شاخته های رودخانه به طرق به سمت بنالود بوجود آمده است. با فرسایش شدید زمین های این منطقه که جنسشان از آهک بوده و نرم هستند، باعث بوجود آمدن منظره ای زیبا و جذاب شده اند.

پدید آمدن هفت حوض مشهد

نکاتی که در هنگام بازدید از پارک طبیعی هفت حوض در مشهد رعایت کنید

این نکات باید توسط هرکدام از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مشهد رعایت شود تا این منطقه همانطور زیبا و بکر باقی بماند :

اول اینکه برای بهتر دیدن جاذبه های زیبای پارک، برنامه خود برای بازدید را روز برنامه ریزی کنید. دوم، منطقه هفت حوض برای حفاظت از گردشگران و دلایلی دیگر، قبل از تاریک شدن هوا بازدید را پیشنهاد نمی کند. در صورتی که میخواهید مدت زمان زیادی را در منطقه بمانید، وسایل بازی و خوراکی را فراموش نکنید. به خاطر سنگ های بیش از حد منطقه سعی کنید کفش های راحت بپوشید. دوربین عکاسی برای ثبت این جاذبه فوق العاده و شگفت انگیز فراموش نشود. حتما کیسه زباله همراه خود داشته باشید. در آخر هر وسیله شخصی و ضروری و دارویی را با خود داشته باشید چرا که این پارک در دل کوه های مشهد و خارج از شهر قرار دارد.

نکاتی که در هنگام بازدید از پارک طبیعی هفت حوض در مشهد رعایت کنید

دسترسی های نزدیک به پارک طبیعی هفت حوض مشهد

برای رسیدن به این جاذبه طبیعی و بکر باید به سمت کوه های خلج حرکت کرده و سپس وارد شهرک سیدی و جاده خلج شوید. بعد از سه کیلومتر و رسیدن به دو راهی، مسیر خود را از جاده اتوبان و آسفالتی سمت چپ ادامه داده بعد از رسیدن به ورودی بوستان، در میدانی که به آن نزدیک می شوید، اتومبیل خود را پارک کرده و آماده دو کیلوومتر پیاده روی شوید تا به پارک برسید.

 

 

سه شنبه 11 تیر 1398
بؤلوملر : گردشگری,