الکترا پمپ حیات و آبادی

مقاله هایی کاربردی و مفید

۴ مرکز خرید پرطرفدار آنتالیا که باید از آنها خرید کنید!

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

آنتالیا همچون استانبول، از مهم‌ترین شهرهای ترکیه محسوب شده، به واسطه آب و هوای گرم‌تر و دلپذیزتر و سواحل زیبای خود، یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای منطقه محسوب می‌شود . مطمئنا همچین شهری نیاز به مراکز خرید بزرگ و پر زرق و برق دارد تا بتواند مسافرین تشنه خرید را راضی نگه دارد.در سفر با تور آنتالیا در سال 98 برای خرید سوغاتی و گشت‌وگذار در مراکز خرید حتما این مقاله را دنبال کنید.


۱- مرکز خرید TerraCity در آنتالیا


بدون شک TerraCity لوکس‌ترین مرکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود. مکانی زیبا با معماری مطلوب که میزبان برندهای معتبر جهانی همچون Burberry، Hugo Boss، Façonnable، Gizia، Max Mara، Nike و بسیاری دیگر است. در عین حال برندهای معتبر لباس ترکیه نیز در این مکان حاضرند. تولیدی‌هایی همچون Derimod، Zeki Triko، Sarar یا Kilığı که آوازه‌ای جهانی دارند. در بین برندهای مختلف، چند مورد معتبر همچون آدیداس کودکان نیز در این مجموعه حاضرند که می‌توانید لباس‌های کودکان و نوجوانان را نیز از آن تهیه کنید.

 

 

مرکز خرید TerraCity در آنتالیا

 


TerraCity را بهتر است به عنوان یک مرکز خرید لباس لاکچری محسوب کرد اما در عین حال چندین فروشگاه غیر لباس نیز در آن به چشم می‌خورد. در این بین محصولات مربوط به زیورآلات، کیف و کفش از جمله بیشترین فروشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و در این بین چند فروشگاه محصولات الکترونیک، اسباب بازی و لوازم بهداشتی نیز به چشم می‌خورد.

 

مرکز خرید TerraCity در آنتالیا

 


طبقه‌ی چهارم این مرکز شامل چندین فست فود و رستوران می‌شود و چند کافه‌ نیز در این محل برای صرف نوشیدنی‌های گرم و سرد در نظر گرفته شده. البته باید در نظر داشت که یک سوپرمارکت بزرگ و چند کافه نیز در همان طبقه اولیه جا خوش کرده‌اند. یک سینما نیز در طبقه دوم وجود دارد که اگر چه نام پخش کننده معروف ترکیه سینما پینک را به دوش می‌کشد، اما خیلی دیدن فیلم در آن را به شما توصیه نمی‌کنیم، مضاف بر اینکه عموما در آن تنها فیلم‌های ترکیه‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند.


آدرس: Fener Mahallesi, Tekelioğlu Cd. No:55, 07160 Muratpaşa

زمان فعالیت: 10 صبح تا 10 شب


۲- مرکز خرید Migros Shopping Mall در آنتالیا


معروف‌ترین و محبوب‌ترین مرکز خرید آنتالیا که اغراق نیست اگر بگوییم بخش زیادی از گردشگران تور ارزان آنتالیا که به این شهر سفر می‌کنند، حداقل برای یک بار به آن مراجعه می‌کنند. Migros بر خلاف بسیاری مراکز خرید عمده که روی لباس تمرکز ویژه‌ای دارند، با ارائه فروشگاه‌های متنوع در دسته‌بندی‌های متفاوت، تمامی مشتریان خود را راضی نگه می‌دارد.

  

 مرکز خرید Migros Shopping Mall در آنتالیا

 


در بحث پوشاک، Migros نیز میزبان برندهای معتبر جهانی و ترکی است. از LEVI'S، LACOSTE، POLO GARAGE، و ZARA بگیرید تا İPEKYOL، AYYILDIZ و KİĞILI. اغلب این دست فروشگاه‌ها را نیز می‌توانید در طبقه همکف پیدا کنید. اما اگر قصد خرید برای سنین پایین‌تر را دارید، بهتر است به طبقه اول رفته و در این بخش به دنیال فروشگاه‌های معتبر بچرخید. حتی شعبه فروش لباس بچه ZARA نیز در این مکان حضور دارد. چهار هایپر مارکت بزرگ، چندین فروشگاه جواهرات و کیف و کفش، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی، لوازم الکترونیک و اسباب بازی و بسیاری غرفه‌های متنوع دیگر بخشی از موهبات Migros محسوب می‌شود که همه‌ی این‌ها را کنار هم گرد آورده است.

 

 

 مرکز خرید Migros Shopping Mall در آنتالیا

 


سرویس‌های متنوعی در این مرکز خرید ارائه می‌شود، از جمله خیاطی، اتاق استراحت و ... . اما خوشبختانه وضعیت سینمای Migros به واسطه پخش کننده معروفی همچون Cinemaximum بسیار خوب است و سالن‌های با کیفیت آن فیلم‌های روز دنیا را (البته عموما با زیرنویس ترکی) پخش می‌کنند.


آدرس: Arapsuyu Mahallesi, Atatürk Blv. No:3, 07030
زمان فعالیت: 10 صبح تا 10 شب


۳- مرکز خرید Mall of Antalya در آنتالیا


از جدیدترین و البته به روزترین مراکز خرید شهر که با تعداد بالای فروشگاه‌ها و تنوع کم‌نظیر موجود در آن به همراه بخش‌های مختلف تفریحی و سینمای مدرنش، به یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید ترکیه بدل شده است. بنای کلی این مکان از چهار نیم طبقه ساخته شده که در بدو ورود می‌توانید با گرفتن نقشه مرکز خرید، به تمام بخش‌ها و محل حضور فروشگاه‌ها آشنایی پیدا کنید.

 

 

مرکز خرید Mall of Antalya در آنتالیا

 


در بخش فروشگاه‌های لباس اگر چه بخش زیادی از غرفه‌ها به برندهای ترکی معتبر اختصاص دارد، اما چند فروشگاه خارجی نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. این موضوع در مورد فروشگاه‌های مربوط به کیف و کفش بیشتر به سمت برندهای خارجی می‌رود و در مورد لوازم آرایش و زیورآلات بیشتر به سمت برندهای ترک. اما به طور کلی باید در نظر بگیرید که Migros بیشتر میزبان برندهای خارجی است و اینجا باید به دنبال اجناس ترک بود.

 

 

مرکز خرید Mall of Antalya در آنتالیا

 


از نظر کافه و رستوران اوضاع در Mall of Antalya عالی‌ست. بیش از ۲۵ کافه، رستوران و فست فود در این مکان وجود دارد که تمام سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد. از طرفی سینمای موجود در Mall of Antalya بدون شک بهترین در آنتالیاست. سالن‌های آیمکس موجود در آن، در کنار سالن‌های معمولی و پرده‌های سه بعدی، تمامی فیلم‌های روز را با کم‌ترین تاخیر ممکن پخش می‌کنند.


آدرس: Altınova Sinan Mahallesi, Serik Cd. Yanyolu, 07170 Kepez
زمان فعالیت: 10 صبح تا 10 شب

 

۴- مرکز خرید deepo در آنتالیا


یکی از اولین مراکز خرید بزرگ آنتالیا که در شمال شهر و حدودا نزدیک به فرودگاه بنا شده است. ساختمان نارنجی و زیبای این مرکز از بیرون شبیه به قلعه قرون وسطایی با ساختار لگویی است و طراحی داخلی آن نیز زیبا، چشم نواز و با راهروهای بزرگ و راحت ساخته شده. این مرکز خرید بیشتر به ارائه برندهای معتبر اجناس ترک با قیمتی معقول مشهور است و در آن می‌توانید تعداد زیاید کافه و رستوران شیک و خوب و همچنین یک سینمای عالی ببینید.

 

 

مرکز خرید deepo در آنتالیا

 


بخش زیادی از فروشگاه‌های این مرکز خرید را پوشاک، کیف، کفش و البته زیورآلات تشکیل می‌دهند. همانطور که گفته شد از سهم برندهای معتبر ترک در این میان بیش از برندهای خارجی است و از فروشگاه‌های خارجی معتبر در نظر گرفته شده برای این مرکز نیز عموما از برندهای معتبر اما غیر لاکچری همچون آدیداس هستند. البته بعضا در این بین چند غرفه فروش لوازم الکتریک، لوازم بهداشتی و دو مورد اسباب‌بازی فروشی نیز در آن‌ها وجود دارد.

 

 

مرکز خرید deepo در آنتالیا

 


برای خوردن غذا یا صرف نوشیدنی گرم و سرد هم انتخاب‌ها بسیار است. از برر کینگ و استارباک گرفته تا ÇOOK ŞEKER و TEPE DÖNER. سینماهای موجود هم اگر چه به پای Mall of Antalya و Migros نمی‌رسند، اما کیفیت بسیار بالایی داشته و البته فیلم‌های روز دنیا نیز در آن‌ها به نمایش در می‌آید.


آدرس: Altınova Sinan Mah., Serik Cad. No:309, 07170 Kepez
زمان فعالیت: 10 صبح تا 10 شب


و در پایان بد نیست اشاره‌ای هم کنیم به دیگر مراکز خرید بزرگ آنتالیا از قبیل Kipa، Laura و یا Mark Antalya که آن‌ها نیز از بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

 

آردینی اوخو
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :

مراکز خرید آنتالیا

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

مراکز خرید آنتالیا | لذت بازارگردی به سبک امروزی در ترکیه

آنتالیا، از آن دست مقاصدی است که به تازگی از طرف ایرانیان مورد استقبال زیادی قرار گرفته و همه ساله و همه روزه ایرانی ها را میزبانی می کند. شهری بندری و با اهمیت در ترکیه که به آن مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه لقب داده اند. در این شهر همه امکانات برایتان مهیاست تا سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه کنید؛ از پارک های آبی بگیرید تا موزه ها و پارک های شهری.

با توجه به حجم بالای مسافران ایرانیِ آنتالیا، کارناوال برآن شده تا راهنمایی کامل از سفر به آنتالیا را برای همراهان خود تدارک ببیند. به همین منظور چندی پیش این شهر را به طور کامل در مطلب معرفی شهر آنتالیا | دانستنی های قبل از سفر  برایتان معرفی کردیم و هر آنچه به عنوان یک گردشگر تور آنتالیا نیاز بود تا بدانید را در اختیارتان گذاشتیم. بعد از آن نوبت به پیدا کردن یک هتل خوب برای اقامت و رستوران های مناسب برای صرف غذا بود. 

اما نوبتی هم که باشد نوبت رفتن به مراکز خرید آنتالیا است؛ مراکز خریدی که به تنهایی می توانند دلیلی باشند برای سفر. در این شهر مراکز خرید بسیاری با رِنج قیمت های متفاوتی وجود دارند که رفتن به هر کدام می تواند تجربه ای متفاوت را برایتان رقم بزند.

اگر مسافر آنتالیا هستید، این مطلب را از دست ندهید که برایتان لیستی از مراکز خرید این شهر آماده کردیم تا وقت کمتری را صرف تصمیم گیری کنید.

ذکر این نکته لازم است که کارناوال در سفرهای بعدی به بازارهای محلی و هایپرمارکت های آنتالیا خواهد رفت.

همراه کارناوال به مراکز خرید آنتالیا بیایید.

مرکز خریدهای آنتالیا

1) مرکز خرید آنتالیا میگروس | Antalya Migros Alışveriş Merkezi

یکی از مراکز خرید تازه تاسیس و بزرگ در آنتالیا مرکز خرید آنتالیا میگروس ( که به آن 5M Migros Antalya هم می گویند ) است که در تاریخ  ژوئن 6 سال 2001 افتتاح شد. این مرکز خرید مورد توجه و استقبال بسیاری از گردشگران و حتی اهالی آنتالیا قرار گرفته به طوری در لیست مراکز خرید محبوب این شهر جای دارد.

در این مرکز 130 فروشگاه از انواع برندهای جهانی و محلی مثل asboyn، ZARA ،Mudo ،LC Waikiki در حال فعالیت هستند و می توانید هر آن چه که نیاز دارید را با رنج قیمت های متفاوت خریداری کنید. 

از دیگر ویژگی های این مرکز خرید می توان به

2 آسانسور با نمای پانوراما

سینما با 8 صفحه نمایش

زمین بازی مخصوص کودکان

پارکینگی وسیع با گنجایش 1300 اتومبیل 

هایپرمارکت با طیف وسیعی از محصولات

رستوران های مختلف با چشم انداز دریای مدیترانه

کافه های با کیفیت

و ...

اشاره کرد.

اگر به آنتالیا رفتید و خواستید یک روز را به خرید اختصاص دهید مرکز خرید آنتالیا میگروس می تواند گزینه خوبی باشد تا در کنار خانواده هم خرید کنید و هم یک روز شاد را سپری کنید.

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب - تابستان ها تا 11 شب

تلفن : 902422301111+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرات پاشا، بلوار آتاتورک

Address: Arapsuyu Mah, Atatürk Blv. No:3, 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مراکز خرید آنتالیا
مراکز خرید آنتالیا
مراکز خرید آنتالیا

2) مرکز خرید تراسیتی | Terra City

 لارا، یکی از زیباترین و توریستی ترین مناطق آنتالیا است که همجواری اش با دریای مدیترانه و سواحل زیبایی که دارد، همه ساله گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا بسیاری را به سوی خود می کشاند. در این منطقه هتل های بسیاری مثل هتل شروود آنتالیا | نگین پنج ستاره لارا و مراکز خرید بسیاری وجود دارد.

یکی از بهترین، معروف ترین و لوکس ترین مراکز خرید در منطقه لارا، مرکز خرید تراسیتی است؛ فروشگاه زیبایی که لقب بزرگترین مرکز خرید آنتالیا را یدک می کشد و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ افتتاح و به سرعت به یکی از مرکز خریدهای محبوب این منطقه بدل شد. تراسیتی، 4 طبقه، 185 فروشگاه با برندهای مختلف محلی و خارجی ومساحتی در حدود 48.000 متر مربع دارد. 

از امکانات و بخش های مختلف تراسیتی می توان به 

30 رستوران مختلف

مرکز سرگرمی و تفریحی

فودکوتی با ظرفیت 1000 نفر

سینما چند بعدی

پارکینگی وسیع 

و...

اشاره کرد.

اگر در سفر به آنتالیا به دنبال یک مرکز خرید کامل و درعین حال قیمت مناسب می گردید، بدون شک تراسیتی بهترین انتخاب است و می توانید در آن هر آن چه که نیاز دارید را از برندهای مطرح با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

برای آشنایی بیشتر با این مرکز خرید مطلب زیر را از دست ندهید:

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا | انتخاب اول ایرانی ها در ترکیه

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423181818+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه لارا، مرات پاشا 07160، منطقه فنر

Address: Fener, Tekelioğlu Cd. No:55, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا
مرکز خرید تراسیتی آنتالیا
مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

3) مرکز خرید مارک آنتالیا | MarkAntalya

مارک، از مدرن ترین مراکز خرید آنتالیا، فروشگاهی ۵۱۰۰۰ مترمربعی است که در سال 2013 افتتاح شد و توانست در رده ی بهترین مراکز خرید این شهر قرار گیرد. رفتن به این فروشگاه می تواند تجربه ای متفات باشد چرا که مارک معماری مدرن و زیبایی دارد. همچنین 155 فروشگاه این مرکز خرید که انواع مارک های داخلی و خارجی را ارائه می کنند، می توانند به راحتی یک خرید عالی و یک روز خوب را رقم بزنند.

جالب است بدانید که برخی از فروشگاهی که در مرکز خرید مارک در حال فعالیت هستند، اولین شعبه شان در آنتالیا را در این مرکز خرید افتتاح کردند.

از امکانات این فروشگاه می توان به 

یک پارکینگ بسیار وسیع و مدرن با گنجایش 3000 وسیله نقلیه

سالن سینما با برنامه اکران به روز ترین فیلم های دنیا

رستوران های با کیفیت

و.... 

اشاره کرد.

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902422446666+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه لارا، مرات پاشا 07160، منطقه کپز

Address: Tahılpazarı Mah., Kazım Özalp Caddesi No:84, 07025 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید مارک آنتالیا
مرکز خرید مارک آنتالیا

4) مرکز خرید اوت لت دیپو | Deepo Outlet Cente

اگر در آنتالیا به دنبال یک خرید ارزان و مقتصدانه هستید، بدون هیچ معطلی به مرکز خرید اوت لت دیپو بروید. این فروشگاه یا بهتر است حراجی  از آن دست فروشگاه های ارزان در آنتالیا است که می تواند تجربه ی یک خرید مقرون به صرفه را برایتان رقم بزند. 

این فروشگاه که در سال 2004 افتتاح شده از بزرگترین و معروف ترین اولت لت های ( حراجی ) آنتالیا و منطقه مدیترانه به حساب می آید به طوری که هر سال میزبان بیش از 5 میلیون گردشگر است، البته نباید دسترسی اوت لت دیپو و قرارگیری آن در کنار فرودگاه بین المللی آنتالیا را بر این محبوبیت بی تاثیر دانست. در اوت لت دیپو بیش از 90 فروشگاه قرار دارد که هر کدام به طور چشمگیر و وسوسه برانگیزی تخفیف به مشتریانشان ارائه می کنند و همین موضوع سبب شده تا در لیست مراکز خرید ارزان آنتالیا قرار گیرد. البته این تخفیف و ارزانی چیزی از کیفیت کم نمی کند چرا که شما در حال خرید از فروشگاه هایی با برندهای معتبر جهانی هستید. همه چیز در این فروشگاه مهیا است تا از روزتان لذت ببرید، از امکانات در نظر گرفته شده تا معماری جالب اوت لت دیپو.

از جمله امکانات این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

5 سالن سینما 

رستوران های مختلف و نام آشنا

پارکینگ سر پوشیده و روباز

فضای مخصوص کارتینگ

مجموعه تفریحی کودکان

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423405470+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، آلتینوا سنان

Address: Altınova Sinan, 07170 Kepez/Antalya, Turkey

مرکز اوت لت دیپو آنتالیا
مرکز اوت لت دیپو آنتالیا
مرکز اوت لت دیپو آنتالیا

5) مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا | Ozdilek Shopping Center

 اوزدیلک نام تنها یک مرکز خرید نیست بلکه یک نام تجاری است که شامل 8 مرکز خرید در شهرهای مختلف ترکیه از جمله بورسا، بورسا گجیت، یالووا، ایزمیر، افینکرهیسر، آنتالیا و اسکی‌شهر و همچنین 8 هایپر مارکت در شهرهای گورسو، اینهگول، بورسا، گملیک و ... می شود.

در مراکز خرید این نام تجاری از جمله آن مرکز خریدی که در آنتالیا قرار دارد، برندهای مطرح دنیا و ترکیه شعباتی دارند. 

در مرکز خرید اوزدیلک، شعبه آنتالیا بیش از 100 فروشگاه از برندهای مختلف مشغول به فعالیت هستند. اگر به دنبال محصولات و فروشگاه های تکنولوژی و فناوری هستید اوزدلیک پیشنهادهای ویژه ای برای شما دارد.

از جمله امکانات این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

20 رستوران و کافه با کیفیت 

فودکورت با انوع غذاهای ترکی لذیذ ( برای آشنایی با غذاهای ترکی این مطالب را از دست ندهید:  بهترین و لذیذ ترین غذاهای ترکیه و بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه ) 

7 سالن سینما

پارکینگی سرپوشیده با طرفیت 1100 و پارکینگ روباز با طرفیت 300 اتومبیل

یک هایپرمارکت

مجموعه تفریحی کودکان

سالن بولینگ

و...

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423343399+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، منطقه ارتان سیتی

Address:Fabrikalar, 07000, Fikri Erten Cd. No:2, 07090 Kepez/Antalya, Turkey

مرکز خرید اوزدلیک آنتالیا

6) مرکز خرید لاورا | Laura Shopping Center

 یکی دیگر از مراکز خریدی که در منطقه توریستی لارا قرار دارد، مرکز خرید لاورا است؛ فروشگاهی که به راحتی می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. فرقی نمی کند به دنبال چه هستید، پوشاک مردانه، زنانه، لوازم صوتی و تصویری و... همه را می توانید از میان 80 فروشگاه مرکز خرید لاورا خریداری کنید. از نظر کیفیت هم نگران نباشید چرا که از فروشگاه های معتبر و برندهای نام آشنا خرید می کنید.

مرکز خرید لاورا با مساحتی بالغ بر ۱۱۲۲۴ متر مربع در سال 2004 با یک هدف مشخص، افتتاح شد؛ خرید در بهترین شرایط ممکن. هدفی که بازدید کنندگانش می گویند به آن رسیده است.

از جمله امکانات این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

14 رستوران و کافه با کیفیت به همراه یم فودکورت

یک سالن سینما

پارکینگی با طرفیت 60 اتومبیل

یک سوپر مارکت بزرگ

مجموعه تفریحی کودکان

و...

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423236629+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، بلوار اجویت،منطقه بولنت فنر

Address: Fener Mahallesi Bülent Ecevit Bulvari 2, Muratpaşa, 07160 Antalya, Turkey

مرکز خرید لاورا آنتالیا

7) مرکز خرید شی مال | SheMall Shopping Mall

 از مراکز خریدی که در منطقه لارا قرار دارند نباید شی مال را فراموش کنیم. با اینکه شی مال یک مرکز خرید تازه تاسیس است و در سال 2008 افتتاح شده، اما باز هم مجموعه ای کامل است تا جایی که به اولین و بزرگترین مرکز خرید و مُد آنتالیا تبدیل شده. این مرکز خرید 10،000 متر مربعی نزدیک به 70 فروشگاه از برندهای معتبر داخلی و خارجی را در خود جای داده است.

شاید وجه تمایز این مرکز خرید، برگزاری نمایشگاه های هنری متنوع و فصلی در آن باشد که دلیلی شده برای رجوع بیشتر هنردوستان به این مرکز خرید. همچنین فروشگاه کتاب معتبری با نام D & R در شی مال در حال فعالیت است و انواع کتاب های به روز و به نام را به زبان انگلیسی ارائه می کند.

از جمله امکانات این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 رستوران و کافه با کیفیت

سالن سینما

پارکینگی با طرفیت 250 اتومبیل

مجموعه تفریحی کودکان

و...

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423234747+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه مرات پاشا،تکیوغلو، منطقه فنر

Address: Fener, Tekelioğlu Cad. No:3, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید شی مال آنتالیا

8) مرکز آنتالیِم پریمیوم | Antalium Premium Mall

 اگر در منطقه لارای آنتالیا به دنبال یک مرکز خرید گران قیمت هستید، باید بدون هیچ شک و تردید به مرکز خرید آنتالیِم پریمیوم بروید؛ مرکز خریدی که تجربه ی کسانی که به آن رفته اند، نشان می دهد باید با یک کارت بانکی پروپیمان به آن رفت. در این مرکز خرید فروشگاه های برند بسیاری محصولات با کیفیت خود را ارائه می کنند. همچنین در آن فروشگاه های چرم،جواهرات، کیف و کفش های درجه یک و ... وجود دارند که می توانند نیاز سخت پسندان را پاسخ دهند.

 از جمله امکانات این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 رستوران و کافه با کیفیت

فودکورت با انواع بسیاری از غذاها و فست فودها

و...

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423522919+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کندو

Address:  Lara Kundu Turizm Yolu Ozlu | (Kundu) Koyu, Aksu, Antalya, Turkey

مراکز خرید آنتالیا
مراکز خرید آنتالیا

9) مرکز خرید آلانیوم | Alanyum Mall

 آلانیوم که به آن آلانیا هم گفته می شود، از دیگر مراکز خرید منطقه توریستی لارا است. افرادی که تجربه ی خرید از آلانیوم را دارند متفق القول می گویند که این مرکز خرید بهترین مکان برای گذران یک روز تعطیل و انجام یک خرید خوب و با کیفیت است. مرکز خرید آلانیا که در سال 2006 درهای خود را به روی علاقه مندانش باز کرد، 206 برند مختلف را در خود جای داده است. همچنین کارفور، یک شرکت خرده فروشی چندملیتی فرانسوی نیز در این مرکز خرید شعبه دارد.

در آلانیوم می توانید هر آنچه که می خواهید را از لوازم خانگی، اسباب بازی، محصولات دیجیتالی، پوشاک با کیفیت و محصولا آرایشی و بهداشتی و ... را از بهترین برندهای دنیا تهیه کنید.

  از جمله امکانات این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 رستوران و کافه با کیفیت

بخش های تفریحی مخصوص کودکان

و...

ساعت کار: 10 صبح تا 11 شب 

تلفن : 902423522919+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، لارا، جمهوریت

Address: Cumhuriyet, 07425 Alanya/Antalya, Turkey

مرکز خرید آلانیا آنتالیا

10) بازار کِندو| Kundu bazaar

یکی دیگر از مراکز خرید گران قیمت در منطقه لارا، بازار کِندو است؛ بازاری که هر چند برخی از مراجعه کنندگان به آن از کیفیت اجناس آن راضی نیستند و می گویند در ازای پولی که پرداخت می کنند، کیفیت قابل قبولی را دریافت نمی کنند، اما باز هم در رده ی فروشگاه های گران آنتالیا قرار می گیرد.

در این بازار انواع بوتیک ها، فروشگاه های صنایع دستی و ... را می توانید پیدا کنید.

ساعت کار: 8:30 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423521070+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، لارا، منطقه کندو

Address: Lara yolu Kundu Lara, Antalya, Turkey

مرکز خرید های آنتالیا

11) مرکز خرید آکاپارک | Akkapark Shopping Mall

آکاپارک نام یکی دیگر از مراکز خرید شهر آنتالیاست که با طیف وسیعی از برندها و نام های تجاری که در خود جای داده است، همه روزه مراجعه کنندگان زیادی دارد. در این مرکز خریدِ 5800 متر مربعی که در سال 2006 افتتاح شده، همه چیز پیدا می کنید؛ لباس ها و اقلام مربوط به خانم ها، مردان، کودکان، محصولات نساجی، جواهرات، اسباب بازی، ورزشی، کفش، سوغات، لوازم جانبی و ... .

  از جمله امکانات این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 رستوران و کافه با کیفیت

و...

ساعت کار: 10 صبح تا 11 شب 

تلفن : 902423522382+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، کمرگزی، جاده جدید گردشگری

Address: Yeni Turizm Yolu, 07119 Kemerağzı/Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید آنتالیا

12) مرکز خرید اِراستا | erasta 

یکی از مراکز خرید آنتالیا که به سبب معماری منحصر به فردش بسیار شهره است، مرکز خرید اِراستاست. در فضای 40،000 مترمربعی این مرکز خرید، تعدادی از برندهای جهانی و ترکی اولین شعب خود را بازگشایی کردند تا این موضوع دلیل دیگری باشد برای محبوبیت مرکز خرید اراستا. معماری اراستا مفهوم جدیدی از خرید و مرکز خرید ارائه می کند. همچنین امکانات اراستا این شرایط را فراهم می کنند تا یک روز شاد و آرام و لذت بخش را در کنار خانواده تان بگذرانید چرا که به تمام جزئیات دقت شده است.

یکی دیگر از ویژگی های این مرکز خرید آن است که بزرگترین باغ عمودی و طبیعی ترکیه را در خود جای داده است.

از جمله امکانات این مرکز خرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارکینگ با گنجایش 1300 اتومبیل به صورت سرپوشیده و فضای باز

8 خط بولینگ

بازگشایی به زودی مجموعه سرگرمی و تفریحی کودکان

کافه و رستوان های بی نظیر هم در فضای باز و هم در فضای بسته

سالن سینما

هایپرمارکت

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب 

تلفن : 902423453540+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، بلوار دوملوپینر،منطقه فابریکالا

Address: Fabrikalar, Dumlupınar Blv. No:49, 07090 Kepez/Antalya, Turkey

مراکز خرید آنتالیا
مراکز خرید آنتالیا
مراکز خرید آنتالیا

13) مرکز فورسا 2000 | SheMall Shopping Mall

 اگر می خواهید یک کیف و کفش با کیفیت از آنتالیا بخرید، باید به مرکز خرید فورسا 2000 بروید. البته بدون شک فورسا 2000 فروشگاهای بسیار دیگری مثل جواهرات، پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه، لوازم جانبی و لوازم منزل، اسباب بازی و ... دارد اما شهرت این مرکز خرید به دلیل کیف و کفش های عالی آن است.

 تمام فروشگاه های این مرکز خرید، نام برندهای مطرح ترکی و بین المللی را یدک می کشند. نکته ای که می تواند یک خرید خوب و با کیفیت و شاید کمی ارزان را تضمین کند.

ساعت کار: 9 صبح تا 10 شب

تلفن : 902427255940+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه سریک، منطقه کادریه 07525

Address:07525 Kadriye/Serik/Antalya, Turkey

مرکز خریدهای آنتالیا
مرکز خریدهای آنتالیا

14) مرکز خرید میرا | Myra Shopping Center

 مرکز خرید میرا نیز یکی دیگر از مراکز خرید آنتالیا است.

در این مرکز خرید می توانید اقلامی که نیاز دارید را با قیمت مناسب خریداری کنید. 

تلفن : 902423520303+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه آکسو، منطقه کمرگزی 07110

Address:07110 Kemerağzı/Aksu/Antalya, Turkey

لیست مرکز خریدهای انتالیا
لیست مرکز خریدهای انتالیا

آردینی اوخو
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :

5 نکته که قبل از خرید کولر گازی باید به آن‌ها توجه کنید!

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

با توجه به گرم شدن هوا، خرید کولر گازی تبدیل به یکی از کالاهای مهم برای بسیاری از افراد شده است. به‌خصوص با همه گیر شدن مدل‌های اسپیلت (دیواری) و همچنین نسل جدید که مصرفی بسیار کم‌تر از گذشته دارند، این لوازم خانگی را به اولویت خرید بسیاری بدل کرده است.

اما راهنمای خرید کولر گازی مثل وسایلی چون تلفن همراه در وب‌سایت‌ها موجود نیست و حتی برخی از کاربران با سازندگان مشهور این دستگاه‌ها نیز آشنایی ندارند. بسیاری در میزان BTU اسپیلت‌ها در تردید هستند و با توجه به هزینه نسبتا زیاد در خرید کولرهای گازی و نصب نسبتا دشوار، پس نیاز زیادی وجود دارد تا بتوان با کم‌ترین میزان خطا، بهترین انتخاب را کرد.

حال در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا ۵ نکته مهم در تهیه کولر گازی بانه را به شما بگوییم تا بدون آنکه تحت تاثیر فروشندگان و حتی برخی افراد ناآگاه قرار بگیرید، خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

۱- کولر گازی را با BTU مناسب انتخاب کنید!
اولین قدم در این امر، محاسبه فضای خانه یا محل کار خودتان و سپس انتخاب یک کولر گازی با BTU مناسب است که در بازار با عددهایی چون کولر گازی 12000، 18000، 24000 و… شناخته می‌شود. قاعدتا هرچه‌قدر این عدد بزرگ‌تر باشد، توانایی تولید باد سرد توسط کولر گازی بیشتر بوده و برای همین بایستی بسته به فضای خود، بهترین انتخاب را داشت.

البته برخی به اشتباه فکر می‌کنند اگر یک کولر گازی با BTU زیاد بخرند (بیشتر از اندازه فضا) دیگر نیازی به نگرانی نیست و به‌راحتی فضا خنک می‌شود اما این کار علاوه بر تحمیل هزینه اضافه در ابتدای خرید، در دراز مدت موجب افزایش مصرف برق خواهد شد و حتی یک یونیت داخلی غول پیکر، شاید چهره زیبایی هم به اتاق شما نبخشد! ضمن آنکه یکی از وظایف کولرهای گازی، کاهش رطوبت محیط است و حال اگر شما یک نمونه با BTU بیشتر داشته باشید، دستگاه سریع‌تر از زمان استاندارد محیط را خنک کرده و از کار می‌ایستد، بدین خاطر مقدار رطوبت بالاتر از حد استاندارد خواهد ماند.



اگر در فضای اینترنت جستجو کنید، متوجه وجود ارقام بسیار گوناگون در محاسبه BTU‌ مناسب خواهید شد که حتی گاهی اوقات تعجب برانگیز است! مثلا عنوان می‌شود یک کولر گازی 10هزار، متراژی در حدود 40 متر را پوشش داده و یا یک نمونه 24هزار به‌طور میانگین 104 متر از فضا را خنک خواهد کرد؛ اما وقتی که برای تهیه اسپیلت اقدام می‌کنید، اکثر فروشندگان به شما می‌گویند که یک مدل 24هزار برای اتاقی در حدود 40 تا 50 متر مناسب است! یا مدل 10هزار فقط برای اتاق خواب کوچک 15 تا نهایت 20 متری کافی خواهد بود.

علت این همه اختلاف چیست؟ به کدام حرف بایستی اعتماد کرد؟

اجازه بدهید در ابتدا واحد BTU را تعریف کنیم. BTU مخفف British Thermal Unit به معنای لغوی واحد اندازه گیری گرمایی بریتانیا است که البته منظور، واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی بوده و هر BTU، میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب در فشار یک اتمسفر را از 60 درجه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت می‌رساند.

قاعدتا از پاراگراف بالا نمی‌توان به نتیجه درستی برای محاسبه توان کولر گازی مناسب رسید، پس به سراغ اندازه‌گیری دقیق‌تر می‌رویم. برای این کار شما بایستی اندازه اتاق یا محیط مورد نظر خودتان را بدانید. یکی از آموزش‌های معروف در یوتیوب، ابتدا از شما می‌خواست که اندازه اتاق‌تان را به فوت مربع محاسبه کنید، سپس آن‌را در ۳۰ ضرب کرده و بدان ۲۰۰۰ تا بیفزایید.

طبق فرمول بالا، اگر شما یک اتاق ۲۰ متری دارید، تبدیل آن به فوت مربع، عدد ۲۱۵ را نشان می‌دهد. اگر آن را در ۳۰ ضرب کنیم به رقم ۶۴۵۰ می‌رسیم و با افزودن ۲۰۰۰ به میزان ۸۴۵۰ خواهیم رسید، یعنی یک کولر گازی با ظرفیت 9000BTU برای این اتاق کافی خواهد بود.

البته دقت داشته باشید که تنها جمع و ضرب بالا به شما عدد دقیق نمی‌دهد و مواردی چون میزان رفت و آمد در محل، تعداد پنجره‌ها، مدت زمان تابش آفتاب، استفاده از پنجره‌های معمولی یا دو جداره، طبقه واحد، فاصله یونیت داخلی با خارجی، محل قرار گیری کندانسور، دما و میزان رطوبت محیط و… هم تاثیر گذار خواهد بود اما با استفاده از فرمول بالا و افزودن نهایت ۱۰ تا ۲۰ درصد به ظرفیت BTU، می‌توانید به عدد درست دست پیدا کنید.

البته اگر حوصله محاسبات فوق را نداشته و یا همچنان در تردید به‌سر می‌برید، بسیاری از شرکت‌ها قبل از خرید شما اقدام به اعزام کارشناس به محل و ارایه مشاوره می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید.

۲- برند خوب با پشتیبانی قوی بگیرید!
این روزها با توجه به نوسانات شدید ارز، قیمت کولرهای گازی افزایش خیلی زیادی پیدا کرده و حتی مکانی چون بانه که زمانی اختلاف قیمت بسیار زیاد با محصولات گارانتی دار و به قولی شرکتی داشت، این بار به کم‌ترین تفاوت رسیده و اگر بخواهید هزینه‌هایی چون نصب و حمل را هم به آن اضافه کنید، حتی ممکن است یک کولر بانه‌ای برای‌تان گران‌تر هم بیفتد!



به شخصه با توجه به شرایط فعلی (بعدا را نمی‌دانم که چه بشود) پیشنهاد می‌کنم از محصولات معتبر و گارانتی دار بازار خرید کنید. حتما تا حالا زیاد شنیده‌اید که گارانتی در ایران معنا ندارد و… اما شاید این جملات درباره کالاهایی چون موبایل و لپ‌تاپ بیشتر صدق کند اما محصولی چون کولر گازی که نیاز به نصب دقیق و حرفه‌ای و پشتیبانی خوب دارد، بدون شک گارانتی مناسب به شما در یک استفاده راحت و بی‌دغدغه کمک فراوانی خواهد کرد.

ضمن اینکه تهیه کولر گازی از مکان‌های نامعلوم، در صورت ناآگاهی خریدار می‌تواند منجر به خرید یک کالای تقلبی شود! به عنوان مثال دوستی داشتم که یک کولر گازی اجنرال با عنوان جدید و اینورتر از بانه خریداری کرده بود. هر ماه قبض برقش بالای ۳۰۰ هزار تومان می‌آمد. پس از آن وقتی کولرش را به متخصص نشان داد، متوجه شد کلمه اینورتر به دروغ بر روی آن حک شده و با توجه به هزینه گزاف برقی که می‌پرداخت، سالانه بیشتر از قیمت محصول، هزینه برق مصرفی‌اش می‌شد!

از طرفی برندهای زیادی در بازار وجود دارد. از سازندگان به نام چون ال‌جی، سامسونگ، اجنرال، توشیبا و… گرفته تا نام‌هایی که شاید تا به حال نشنیده باشید. در این موارد بهتر است که به حرف فروشنده اعتماد نکرده و ابتدا مدل دقیق محصول را پرسیده و سپس در اینترنت درباره قدمت و توانایی‌اش جستجو کنید. از آنجایی که یک کولر گازی می‌تواند حداقل تا ۱۰ سال یار و یاور شما باشد، در سرما و گرما به دادتان رسیده و یک روز گرم تابستانی را تبدیل به خنکای بهاری کند، پس کم‌ترین ریسک را کرده و ترجیحا از برندهای معتبر و همچنین مدل‌های جدیدتر آن‌ها خرید کنید.

این رو هم بخون:
معرفی تمام مدل‌های کولر گازی سامسونگ به همراه قیمت

۱۳۹۸/۰۲/۲۰
۳- کولر گازی اینورتر دار بخرید!
چند سالی است که فناوری اینورتر پای به دنیای کولرهای گازی گذاشته است و با توجه به آنکه این تکنولوژی می‌تواند مصرف برق دستگاه را تا ۶۰درصد کم‌تر کند، پس به‌راحتی در کم‌تر از یک‌ سال، مابه‌تفاوت قیمتی آن با نمونه بدون اینورتر و از روی قبض برق شما پرداخت خواهد شد!

توصیه می‌کنم که در هنگام خرید کولر گازی اصلا به سراغ مدل‌های بدون اینورتر نروید و با عناوینی چون کولر کم مصرف و بازدهی A و… گول فروشنده را نخورید. نسل کولرهای بدون اینورتر رو به انقراض قرار دارد و چه بهتر که یک محصول آینده نگرانه و صد البته کم مصرف بخرید تا هر بار پس از دیدن قبض برق، بر خودتان لعنت نفرستید که چرا چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید!

اما اینورتر چیست؟ عملکرد این مدل از موتورها ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید! در کولرهای با موتور معمولی، وقتی بر فرض دمای محیط به حد مناسب (مثلا ۲۳ درجه) می‌رسد، موتور خاموش شده و زمانی‌که دما بالا می‌رود، دوباره روشن گشته و آغاز به‌کار می‌کند، اما در مدل اینورتر، موتور کامل خاموش نمی‌شود بلکه با دور خیلی پایین کارش را ادامه می‌دهد. این امر سبب می‌گردد تا برای استارت مجدد، نیاز به انرژی خیلی کم‌تری باشد و همین تفاوت سطح انرژی از آغاز به کار کامل تا دور بالاتر موتور سبب ساز اصلی همان اختلاف قیمت بسیار زیاد در قبض برق است.



البته هر کمپانی در این بین فناوری‌های مخصوص به خودش را نیز افزوده است. مثلا ال‌جی از نمونه‌های دوال اینورتر استفاده می‌کند یا سامسونگ از کمپرسور دیجیتال ۸ قطبی بهره می‌گیرد که هر کدام به نحوی بر مصرف کم‌تر برق موثر هستند. شاید همین امر خودش یکی از دلایل دیگر برای خرید از برندهای معتبر و صاحب تکنولوژی باشد.

۴- از نصاب با تجربه و حرفه‌ای استفاده نمایید!
پس از آنکه کولر گازی مناسب را انتخاب کردید، حال نوبت به نصب آن می‌رسد و از آنجایی‌که نصب کولر گازی مانند درست کردن نیمرو و حتی قرمه سبزی نیست که خیلی‌ها بلد باشند، پس یک نصاب حرفه‌ای بایستی وارد عمل شود.

افراد زیادی را دیده‌ام که پس از نصب کولر گازی، بسیار متعجب مانده‌اند که چه کار دشوار و پر جزئیاتی بوده و در واقع انتظار چنین مراحل نصب طولانی و نسبتا سختی را نداشته‌اند. از آنجایی که شما دارای دو یونیت داخلی و خارجی هستید، نحوه تعامل و ارتباط بین این دو بسیار مهم است و با توجه به آنکه اکثر افراد یونیت داخلی را دیده‌اند، پس تنها برای محل نصب آن نقشه می‌چینند!



اما سخت‌ترین کار، ارتباط برقرار کردن بین این دو است که بسته به محل نصب یونیت داخلی، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مثلا اگر اتاق شما به محیط بیرونی هیچ فضایی نداشته باشد، عملا نصب و ارتباط این دو تبدیل به یک ماموریت غیر ممکن شده و نصاب شما به اندازه تام کروز بایستی مهارت داشته باشد! حتی نحوه کشیدن کابل‌های مسی و سیم برق که تاثیر زیادی در نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد، همگی بر عهده نصاب بوده و در اینجاست که فرق یک فرد حرفه‌ای با آماتور کاملا مشخص می‌شود.

از آنجایی هم که پس از نصب چنین وسیله‌ای بدین راحتی امکان جابجایی و تغییر وجود ندارد، پس بایستی کاملا دقت کنید که از نصاب‌های حرفه‌ای و کاربلد بهره بگیرید. حتی اگر نیاز بود نمونه کارهای قبلی وی و تجارب کاری‌اش را بپرسید. قبل از آغاز نصب، مراحل کار را با یکدیگر مرور کنید تا امکان هرگونه خطایی به کم‌ترین حد خودش برسد.

۵- به آپشن‌های کولر گازی توجه داشته باشید!
شاید بسیاری بگویند که کولر گازی یک تلفن همراه نیست که حالا به کیفیت دوربین و رزولوشن نمایشگرش اهمیت بدهم! همین که بتواند خنک کند، برق مصرفی کمی داشته باشد و ظاهرش هم خوب به‌نظر برسد، برایم کافی‌ست! بله، این حرف درست است اما نه در زمانه‌ای که به سمت هوشمند سازی خانه‌ها پیش می‌رویم و هر روز یک فناوری جدید در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

به‌طور کل فناوری این روزها کاری کرده تا شما فقط به دنبال رفع نیاز خود نباشید، بلکه نیازی که نمی‌دانید چیست را شناسایی کرده و سپس راه حلش را بیابید! مثلا یکی از مواردی که برخی افراد در مورد کولرهای گازی دوست ندارند، باد سرد و مستقیمی است که به آن‌ها می‌خورد، برای این امر یکی از کمپانی‌ها فناوری را ارایه داده که پس از خنک شدن محیط، هوا از طریق ۲۱هزار سوراخ ریز سطح بدنه دستگاه به بیرون منتقل شده و بدون آزار کسی، محیط خنک می‌ماند.

برخی از کولرهای گازی از امکانی برخوردار هستند که می‌توانند افراد موجود در فضا را به‌صورت هوشمند شناسایی کرده و اندازه دما و حتی میزان باد را به سمت وی هدایت کنند. همچنین برخی از محصولات امروزی از طریق اپلیکیشن قابل کنترل هستند. فرض کنید در هوای گرم تابستانی که بالای ۴۰ درجه هست، وارد اتاق خودتان می‌شوید که کولر گازی آن قاعدتا خاموش بوده و تا سرد شدن فضا نیاز به چند دقیقه طولانی دارید تا هوای خنک را استشمام کرده و محیط به درجه دلخواه‌تان برسد.



حال این کولرهای گازی به شکلی طراحی شده‌اند که شما می‌توانید پیش از وردتان به محل کار یا خانه، آن‌ها را از طریق اینترنت روشن کرده و بدون فوت وقت، از هوای خنک استفاده کنید! حتی از طریق اپلیکیشن میزان برق مصرفی را کنترل و نظارت کنید تا ناگهان توسط قبض برق خودتان شوکه نشده و یک مصرف بهینه و متناسب را از دستگاه خودتان ببرید.

پس به این امر واقف باشید که این روزها بسیاری از شرکت‌های صاحب تکنولوژی، محصولاتی را تولید می‌کنند که امکاناتی عالی دارد و مانند یک خودروی جدید و به‌روز، شما را نه فقط از عملکرد خوب خودش، بلکه از تجهیزات و آپشن‌های فراوانش سیراب می‌سازد.

آردینی اوخو
شنبه 28 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :

راهنمای سفر به مشهد

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

مشهد، خانه امام رضا، امام مهربانی ها

استان خراسان، که تا سال 1383 یک استان واحد بود، بعد از سیاست‌های مرزبندی آن سال، به سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تقسیم شد. مشهد، اولین و پر‌طرفدارترین مقصد توریستی و زیارتی ایران و مرکز خراسان رضوی است. بی‌شک وجود حرم مطهر امام رضا در این شهر نیز اهمیت ویژه‌ای به آن بخشیده است. ما در این مطلب سعی داریم تا با گرد هم آوردن اطلاعات مفید و مختصری در مورد سفر به مشهد، زائرانی را که تور مشهد را رزرو می‌کنند، همراهی کنیم. شما می‌توانید هر زمانی که دلتان خواست با مراجعه به توریاب با خیال آسوده و راحت سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.

راهنمای سفر به شمهد

چگونه به مشهد برویم:

شما می‌توانید با اتومبیل خودتان، با اتوبوس، هواپیما و یا قطار به مشهد بروید. همچنین می‌توانید با رزرو تور لحظه آخری مشهد یک سفر خاطره‌انگیز را برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. به هر حال راه‌های رسیدن به مشهد بسیار است!

هزینه‌ها سفر به مشهد:

مشخص است که هزینه‌های مسافرت شما در مشهد خیلی تفاوتی با هزینه‌های مسافرت شما به مثلا شیراز نخواهد داشت. ریال که همان ریال است و هزینه تور‌ها و هتل‌ها هم که مصوب هستند. ولی آگاهی از هزینه‌های حمل و نقل، خورد و خوراک و اقامت در مشهد خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه اقامت و هتل‌های مشهد:

هتل‌ها، مهانپذیر‌ها، مسافر‌خانه‌ها و کمپ‌های زیادی در مشهد وجود دارند. هتل آپارتمان‌ها هم در مشهد یکی از پرطرفدارترین مقاصد اقامتی زائران به حساب می‌آیند. در مشهد پایگاه‌هایی نیز برای اسکان فرهنگیان وجود دارند. اگر به همراه خود فردی فرهنگی دارید، می‌توانید با او به این پایگاه‌ها بروید و اقامت کنید. همچنین می‌توانید با کسب اطلاع در‌باره قیمت تور مشهد و هتل های مشهد سفر خود را دقیق‌تر بودجه‌بندی کنید.

هزینه حمل و نقل در مشهد:

خوشبختانه در مشهد هم اتوبوس‌های تند رو شهری و هم خطوط مترو همه روزه به مردم و زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. هزینه بلیت مترو برای مسیر‌های دو سفره 550 تومان و برای مسیر‌های تک سفره 650 تومان است. بلیت اتوبوس و خطوط شهری نیز حدود 400 تومان است. همچنین می‌توانید با تاکسی‌های دربست تلفنی و اینترنی و خدماتی مانند اسنپ و تپ‌سی به جاهای مختلف مشهد سفر کنید.

هزینه خورد و خوراک و شکم‌گردی در مشهد:

بهترین بخش سفر همین شکم‌گردی و خوردن خوراکی‌های مختلف است. ولی پیش از این‌که قصد رزرو تور خیلی ارزان مشهد را داشته باشید بهتر است هزینه‌های خورد و خوراک در مشهد را نیز بر‌آورد کنید. مشهد پر است از رستوران و قهوه خانه و کافه. رستوران‌های معروفی مثل نایب، عطاویچ و شاطر عباس هم در مشهد هستند و با کیفیت عالی غذاهای خود از شما پذیرایی می‌کنند. قیمت و نوع خدمات رستوران‌ها را می توانید با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل همگردی و برنامه‌هایی نظیر آن پیدا کنید.

مراکز خرید در مشهد:

از هر چیزی که بگذریم، از خرید از مشهد نمی‌توان گذشت! یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های هر سفری، رفتن به بازار و خرید سوغاتی و خرت و پرت است. مراکز خرید و بازارهای بزرگ زیادی در مشهد وجود دارند. در ادامه دو مورد از بهترین‌های این مراکز خرید را همراه با شماره و آدرس و اطلاعات ضروری تقدیم حضورتان می‌کنیم.

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد:

اجناس: لوازم خانگی، ظرف و ظروف، رایانه، تلفن، پوشاک، صنایع دستی و سوغاتی

ساعت کاری: 10 تا 23

آدرس: مشهد ،انتهای بلوار خیام ،بلوار بهارستان ،مجتمع تجاری الماس شرق

تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱

راهنمای سفر به مشهد - مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مجتمع تجاری آلتون مشهد:

ساعت کاری: 9 تا 22

اجناس: لوازم آرایشی، پوشاک، چرم و کالاهای دیجیتال

آدرس: مشهد، بلوار دانشگاه، بین خیابان‌های دانشگاه ۲۲ و ۲۳ ،مجتمع تجاری آلتون

تلفن: ۰۵۱۳۸۴۹۱۳۵۱ 

راهنمای سفر به مشهد - مجتمع تجاری آلتون مشهد

گردشگری و جاذبه‌های توریستی در مشهد:

جاذبه های گردشگری مشهد بی‌شمار هستند. به هر طرفی که سر بچرخوانید، خواهید دید که چیزی شما را به سوی خود می‌خواند تا از آن بازدید کنید. از حرم مطهر امام رضا (ع) گرفته تا بازار بزرگ مشهد و آرامگاه فردوسی بزرگ، از مراکز خرید و تفریح گاه‌ها و پارک‌های آبی و رستوران‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، همه و همه هر ساله هزاران مسافر و زائر را به سوی مشهد فرا می‌خوانند. به جز آرامگاه فردوسی و حرم مطهر امام رضا که همگی آن‌ها را می‌شناسیم و حد‌اقل یک بار به آن‌جا رفته‌ایم، در این قسمت می‌خواهیم توضیحات و شرحی را در‌باره 3 نمونه از بهترین جاذبه‌های مشهد تقدیم حضورتان کنیم. با ما همراه باشید.

طرقبه و شاندیز مشهد:

این قسمت از شهر مشهد که واقعا دیدنی و زیبا است، به عنوان یکی از ‌رین مقاصد گردشگری شهر مشهد انتخاب می‌شود. طبیت زیبا، کوچه باغ‌های رویایی و در‌های کلون‌دار خانه‌های کاهگلی، همه و همه شما را به 200 سال پیش در ایران می‌برند و لذت دور بودن از هیاهوی شهر و سرسام شلوغی را در دلتان خواهند کاشت. رستوران‌های محلی زیادی هم در این منطقه وجود دارند که با غذاهای خوشمزه و جدید محلی خودشان پذیرای شما خواهند بود.

راهنمای سفر به مشهد - طرقبه و شاندیز

پارک‌های آبی:

پارک‌های آبی در شهد، در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری داشتند. در حال حاضر، مشهد چهار پارک آبی خیلی بزرگ دارد. شما می‌توانید به راحتی به این پارک‌های آبی دسترسی پیدا کنید و اوقات خوش و مفرحی را در کنار خانواده و فرزندانتان در این پارک‌های آبی سپری کنید.

راهنمای سفر به مشهد - پارک آبی

خواجه اباصلت:

یکی از یاران امام رضا به نام خواجه اباصلت در جنوب شرقی شهر مشهد آرام گرفته است آرامگاه او می‌تواند نماد ایستادگی و وفاداری باشد. او یکی از وفادارترین و نزدیک‌ترین یاران امام رضا بود و دیدار از آرامگاهش می‌تواند پر از لطف و زیبایی همراه با لحظاتی معنوی و پربار باشد.

راهنمای سفر به مشهد - مقبره خواجه اباصلت

سخن آخر:

مشهد، شهر زیبا و دوست داشتنی مذهبی و زیارتی ما ایرانیان است. این شهر به خاطر وجود حرم امام رضا در آن محبوبیت زیادی دارد. هر ساله زائران بی‌شماری از سراسر کشور‌های مسلمان به این شهر می‌آیند تا ارادت خود را به امام راضا و یارانش ادا کنند. دیدار از مشهد می‌تواند در کنار زیارت، یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری برای مسافرانی باشد که به دنبال کشف تاریخ کهن ایرانی هستند. این شهر پر است از بناها و یادگارهایی که از دوران پر شکوه ایران باستان به جای مانده‌اند. شما هم اکنون می‌توانید برای آگاه شدن از تجربیات مسافران دیگر در سفر به مشهد از قسمت سفرنامه مشهد را مطالعه کنید.

آردینی اوخو
شنبه 28 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :

هتل قصر طلایی مشهد

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

هتل قصر طلایی : 5 ستاره

هتل بین المللی قصر طلایی (مشهد مقدس)‌ در سال 1386 پایه گذاری گردید و در سال 1389 افتتاح شد. می توان گفت که هتل قصر طلایی به عنوان یکی از بزرگ ترین و مجلل ترین هتل های کشور می باشد و بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده همچنین با طراحی مجموعاً 610 واحد اقامتی در 20 طبقبه در تیپ های امپریال سوئیت، پرزیدنت سوئیت، پرنسس سوئیت، انواع آپارتمان های رویال، سوئیت، کانکت، دبل، سینگل، با دکوراسیون متنوع که با تصویر دلنوازی از حرم ثامن الحجج (ع) از پنجره های اتاق های رو به حرم در طبقات مختلف هتل همراه می شود، یکی دیگر از موقعیت های این هتل فاصله تا حرم مطهر رضوی می باشد که با ماشین هتل و ترانسفر رایگان 5 دقیقه می باشد همچنین فاصله تا فرودگاه با ترانسفر رایگان 15 دقیقه و تا ایستگاه راه آهن 20 دقیقه می باشد.

امکانات هتل قصر طلایی

استخر،سونا خشک و بخار،جکوزی،حمام ترکی،ماساژ،اتاق نمک،سالن بدن سازی، سالن بیلیارد، اتاق بازی هایرایانه ای،اتاق کودک، سالن های همایش، سالن های زیبایی، خدمات دندانپزشکی، توریسم درمانی

رستوران و کافی شاپ های هتل قصر طلایی مشهد

رستوران ترنم هتل قصر طلایی سرو غذا های ایرانی و بین المللی 

رستوران سنتی ترمه هتل قصر طلایی  مخصوص سرو غذاهای سنتی و محلی 

رستوران پنج قاره زوشا هتل بین المللی قصر طلایی واقع 

مخصوص سرو انواع منو های پنج قاره جهان 

رستوران ضیافت هتل قصر 

رستوران تابستانی بارگاه هتل قصر 

رستوران VIP پرستیژ هتل قصر 

کافی شاپ آتریوم مینوتا هتل قصر 

لانج هتل بین المللی قصر 

کافی شاپ مجموعه تفریحی هتل قصر 

کافی شاپ استخر هتل قصر 

خدمات ویژه

خدمات پشتیبان مهمانان، ترانسفر،خدمات کانسیژ، خوش آمد گویی مهمانان، پذیرایی از مهمانان در اتاق،عکس طلایی، خدمات خودرویی، خودرو کرایه، تاکسی سرویس، بل من، بیزنس سنتر، تبدیل ارز، لاندری، مرکز خرید، نماز جماعت، هدایا

آدرس : مشهد، خیابان امام رضا،بین امام رضا 34 و 36

شما می‌توانید برای تور مشهد به سایت های گردشگری سایت رزرو تور ارزان مراجعه کنید.

آردینی اوخو
شنبه 28 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :

راهنمای سفر به استانبول

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

راهنمای مسافرتی به استانبول | Travel Guide To Istanbul

استانبول از بزرگترین و توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه است.
مراکز خرید متعدد و جشنواره های جذابی که در این شهر برگزار می گردد باعث شده تا گردشگران تور استانبول زیادی از سراسر دنیا استانبول را برای سفر انتخاب کنند.
همچنین موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خوب این شهر زیبا از عوامل تاثیر گذار این موضوع بوده است.
با تمام این تفاسیر عده ای از مسافران برای این که بخواهند به استانبول بروند نیاز به اطلاعاتی نظیر اینکه چه هتلی را برای اقامتشان انتخاب کنند و یا اینکه رستوران های خوب این شهر کجا هستند، نیز دارند.
بنابراین در راهنمای سفر به استانبول قصد دارد اطلاعات کاملی برای سفر به این شهر زیبایی ترکیه ای به شما بدهد.
ما سعی کردیم به گونه ای این مطلب را برایتان بنویسیم که تمام آنچه که باید از سفر به این شهر را بدانید مطلع شوید.

موقعیت جغرافیایی استانبول

شهر استانبول در شمال غربی منطقه مرمر ترکیه قرار گرفته است. مساحت استانبول ۱٫۸۳۱ کیلومتر مربع است. بخش قدیمی استانبول روی هفت تپه ساخته شده که همگی در میان دیوار دفاعی شهر قرار‌ داشته‌اند. بلندترین نقطه استانبول تپه کاملیکا (Camlica Hill) یا به ترکی چاملیچا تِپِسی(Çamlıça Tepesi) است که حدود ۲۶۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در  سال ۲۰۱۶ انجام شده، ۱۴۸۰۴۱۱۶ نفر بوده است.

مختصری از تاریخ شهر استانبول

قدمت استانبول به ۶۶۰ سال قبل از میلاد بر می گردد. این شهر را بیزانس ها و مستعمره نشینان یونانی تاسیس کردند، در ۳۲۴ بعد از میلاد جنگ هایی در این شهر رخ داد و امپراطور روم کانستانتین توانست رغیب خود را شکست دهد و خود امپراطور شهر استانبول شود و حکومت خود را برپاکرد. در سال ۱۴۵۳ میلادی هفتمین شاه عثمانی سلطان محمد دوم شهر کنستانتینوپل را فتح کرد و نام شهر را به استانبول یعنی جایگاه وفور اسلام تغییر داد. پس از برقراری جمهوری در ترکیه، شهر آنکارا به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شد ولی استانبول همچنان اهمیت خود را در اقتصاد، تجارت وگردشگری تور لحظه آخری کشور حفظ کرد و بتدریج نوسازی‌های بسیاری در آن انجام شد.

اطلاعات کلی در استانبول

قبل از اطلاع کامل از راهنمای سفر به استانبول بهتر است اطلاعات کلی این شهر را بدانید:

اختلاف ساعت استانبول نسبت به تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

کد کشور: ۹۰+

شماره‌های اضطراری: ۱۱۲

فرودگاه‌های بین‌المللی : فرودگاه بین‌المللی آتاترک، فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن

آب و هوای استانبول 

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر استانبول، آب و هوای این ناحیه دارای تغییرات متعددی است. در این شهر شما می توانید شاهد آب و هوای مدیترانه ای، گرمسیری  و آب و هوای اقیانوسی باشید. گرم ترین ماه سال در این کشور ۲۴ درجه سانتی گراد و سردترین ماه هم فوریه بوده که میانگین دما در این ماه ۶ درجه سانتی گراد است. میزان بارندگی در شهر استانبول ۱۰۰ میلی متر در ماه ژانویه اندازه گیری شده است.

بهترین زمان سفر به استانبول

تقریبا همه ماه های سال برای سفر به استانبول مناسب است، اما بهترین زمان برای رفتن به این شهردر ترکیه بهار و پاییر است. علاوه بر هوای دلچسب پاییز حراج ها و جشنواره های زیادی هم در این دو فصل برگزار می شود که می توانند سفر شما بهتر بنمایند. اگر بخواهیم به تفکیک فصل های شرایط سفر بگوییم به صورت زیر می توان شرح داد:

استانبول در بهار

تقریبا می توان گفت بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است. چرا که از میزان بارش های فصلی کم شده و هوا طراوت خاصی را به خود می گیرد. همچنین حراجی ها و برنامه های ویژه مخصوص نوروز نیز در این فصل برگزار می شود که همگی سبب می شوند شما سفری عالی را تجربه کنید.

استانبول در تابستان

فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و داشتن فراغت بیشتر توسط مردم این شهر بسیار شلوغ می شود و همینطور شرایط جوی ترکیه هم به نسبت دیگر فصل های سال بسیار گرمتر می شود؛ بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید و اینکه جمعیت کمتری را در سفر مواجه باشید لازم به ذکر است برنامه سفری خود را در فصل بهار تا پاییز به خصوص در اواسط مهر ماه نیز تنظیم کنید. البته لازم است که بدانید در فصل تابستان جشنواره های بزرگی در این برگزار می شود که جهت اطلاع از شرایط آن ها می توانید به سایت    istshopfest.com/en/about-us مراجعه کنید.

استانبول در پاییز

در فصل پاییز از قیمت تورهای مربوط به این شهر مبلغ زیادی کاسته می شود و همینطور شرایط جوی بسیارمناسبی هم نیز فراهم در شهر استانبول بنابراین بعد از فصل بهار پاییز بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشد اما توجه داشته که تنها در نیمه اول سعی کنید به این شهر بروید زیرا در نیمه دوم پاییز با افزایش بارندگی ‌ها و کوتاه شدن طول روزها، گشت و گذار کمی سخت می شود.

استانبول در زمستان
اگر که قصدتان از سفر به شهر استانبول گشت و گذار و تفریح در ممناطق توریستی آن است سعی کنید برنامه سفرتان در فصل زمستان نباشد. زیرا اصلا شرایط مناسبی برای گشت و گذار در شهر فراهم نیست اما اگر برای خرید به استانبول می روید، این فصل می‌تواند مناسب باشد و حراجی زمستانه در کریسمس (دی ‌ماه) می‌تواند قابل توجه باشد.

آردینی اوخو
شنبه 28 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :

برجسته‌ترین ساختمان‌های استانبول که کمتر شناخته شده‌اند

0 گؤروش
یازار:‌ electropump

برجسته‌ترین ساختمان‌های استانبول که کمتر شناخته شده‌اند: استانبول شهری فوق العاده است که از لحاظ معماری بسیار قابل توجه است همه کسانی که با تور ترکیه سفر کرده‌اند و یا به  استانبول علاقه دارند ساختمان‌های مهمی مانند ایاصوفیه، توپکاپی، کاخ دلما باغچه، و کلیسای چورا را می‌شناسند. اما ساختمان‌های دیگر برجسته‌ای در این شهر وجود دارند که مردم کمتر آن‌ها را می‌شناسند و بازدید از آنها در تور استانبول خالی از لطف نیست. در این مطلب از لست تورز با ما همراه باشید تا این ساختمان ها را به شما معرفی کنیم.

HAYDARPAŞA GARI ترمینال حیدر پاشا

ترمینال حیدر پاشا یک ایستگاه قطار است که در سال 1909 توسط یک معمار آلمانی ساخته شده که دارای یک ساختار بسیار خوب و زیبا است که تا سال 2012 مورد استفاده قرار می‌گرفته. اینجا مشرف به تنگه بسفر و نزدیک ایستگاه کشتی KADIKOY است.
آدرس: Selimiye Mahallesi, Üsküdar

ترمینال حیدر پاشا

 SELIMIYE BARRACKS سرباز خانه سلیمیه

در نزدیکی ترمینال حیدر پاشا، همچنین در طول جنگ کریمه در طول سالهای 1856 تا 1853 به عنوان یک بیمارستان نظامی از آن استفاده می‌شده است. محلی است که برای سوار شدن به کشتی جهت مسافرت دریایی از آسیا به اروپا استفاده می‌شود.
 اینجا همان بیمارستانی است که در آن پرستار معروف فلورانس نایتینگل، مشهور به بانوی چراغ به دست از سربازان انگلیسی مجروح مراقبت می‌کرده. امروز از این ساختمان به عنوان دفتر اصلی نیروی زمینی ارتش ترکیه استفاده می‌شود.
آدرس: Selimiye Kışlası, Üsküdar

سرباز خانه سلیمیه

دانشگاه مرمره MARMARA UNIVERSITY

درست در نزدیکی سربازخانه سلیمیه یک ساختمان به همان اندازه زیبا وجود دارد که امروز به نام دانشگاه حیدر پاشا از مجموعه دانشگاهی مرمره به دانشجویان خدمات ارائه می‌کند. این ساختمان زیبا در سال 1827 توسط معماران فرانسوی و ایتالیایی به نام‌های Alexandre Vallaury و Raimondo D'Aronco ساخته شده است. این ساختمان در ابتدا به عنوان اولین دانشکده پزشکی ترکیه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
آدرس: Selimiye Mahallesi, Tıbbiye Cad. No:49, Üsküdar

دانشگاه مرمره

خانه تروتسی TROTSKY HOUSE

با این که این خانه حدود خراب شده و نیاز به نوسازی دارد. عمارت یاناروس در Büyükada یک چشم اندازه فوق العاده را پیش روی شما قرار می‌دهد. اینجا مکانی بوده که لئون تروتسکی یک فرد انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست اهل روسیه بود که به مدت 4 سال در سال 1929 بعد از تبعید از شوروی در آن زندگی می‌کرده.
آدرس: Büyükada-nizam Mahallesi, Hamlacı Sk. No:6, Adalar

خانه تروتسی

مسجد ساناکالار SANCAKLAR MOSQUE

این مسجد توسط شرکت معماری معروف استانبول به نام Emre Arolat ساخته شده است. این مسجد همه چیز دارد اما نه به شکل سنتی و مذهبی معمولی که از یک مسجد در ذهن شماست. پس از پایین آمدن از یک شیب طبیعی با پله‌های سنگی به یک مسجد پنهان شده زیر زمین مانند غار میرسید که عاری از هرگونه تزیینات و دکوراسیون اضافی است.
آدرس: Karağaç Mah., Sırtköy Çiftliği Mevkii G 84 Bulvarı, Büyükçekmece

مسجد ساناکالار

مرکز مد VAKKO

یکی دیگر از ساختمان‌های مدرن و برجسته استانبول، مهم‌ترین خانه مد ترکیه به نام Vakko است که دفتر آن توسط یک شرکت نیویورکی به نام Rex Architects در سال 2010 ساخته شده است. یک ساختمان جالب ساخته شده از ترکیب فولاد و شیشه است که هم می‌توان نشان دهنده محیط شیک داخل آن باشد و هم فضای زیبای بیرون را برای کارمندان داخل به نمایش بگذارد.
آدرس: Altunizade Mahallesi, Kuşbakışı Cd. No:35, Üsküdar

مرکز مد Vakko

کاخ سنت یوجین PALACE OF ST. EUGENE

پنهان شده پشت مجموعه بزرگی از درب‌های مجلل کاخ قدیمی سنت یوجین وجود دارد که واقعاً یک کشف ناب و واقعی در استانبول است. این کاخ قدیمی در دوره‌ای به یتیم‌خانه فرانسوی تبدیل شد و امروزه محلی برای ساخت وسایل تزیینی و گچ‌بری‌های پیش ساخته، نقوش برجسته و ... است که می‌توانید از آن بازدید کنید. این کاخ قدیمی در حال حاضر به نام (زانعت الیت) شناخته می‌شود
آدرس: Tomtom Mahallesi, Boğazkesen Cd. No:67, Beyoğlu

کاخ سنت یوجین Palace of St. Eugene

یتیم خانه یونانی ORTHODOX ORPHANAGE

گنجینه پنهان دیگر در استانبول، یتیم خانه یونانی است که به طور مرموزی روی تپه ای مرتفع در جزیره adlar پشت درختان قدیمی قرار گرفته و حدود 20 هزار مترمربع مساحت دارد. این یتیم خانه فقط از بیرون ساختمان آن قابل مشاهده است، زیرا به شدت تخریب شده و داخل رفتن بسیار خطرناک است. با این حال دارای ساختار چوبی بی‌نظیری است و جالب است بدانید که یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های چوبی اروپا محسوب می‌شود.
 آدرس: Büyükada Maden Mahallesi, Adalar 

یتیم خانه یونانی Orthodox Orphanage

منبع : lasttours.net

آردینی اوخو
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :